fbpx
fotografia dla biznesu

Fotografia dla biznesu – 7 typów zdjęć

Fotografia dla biznesu ma do zaoferowania szeroki wachlarz prezentacji. Zdjęcia biznesowe mogą różnić się m.in. kadrem, perspektywą czy stylem, a ich indywidualne cechy warto wykorzystać w określony sposób. Ponieważ nazewnictwo funkcjonujące w fotografii biznesowej nie dla wszystkich jest zrozumiałe, w dzisiejszym poście postanowiłem opisać 7 najbardziej popularnych typów zdjęć biznesowych ludzi.

Co ma do zaoferowania fotografia dla biznesu? Przede wszystkim:

Portret biznesowy

Portret biznesowy to najbardziej popularny typ zdjęcia biznesowego. Najczęściej jest to kadr od wysokości mniej więcej połowy ud do miejsca lekko nad głową. Portret biznesowy to bliskie odwołanie do perspektywy z jakiej postrzegamy osobę gdy z nią rozmawiamy. Portrety biznesowe mogą różnić się stylem (klasyczny, casualowy), jak również charakterem (zdjęcie na jednolitym tle, zdjęcie z rozmytym tłem) prezentacji.

portret biznesowy

Portrety biznesowe są najczęściej wykorzystywane na stronach internetowych w zakładkach typu „o nas”, „poznaj naszą firmę” etc. Są również idealnym typem ujęć do różnego rodzaju publikacji prasowych, materiałów i folderów reklamowych, plakatów i bannerów oficjalnie anonsujących spotkania, prelekcje, webinaria itd.

Zdjęcie profilowe – headshot

Zdjęcie profilowe czyli popularny headshot to typ ujęcia w którym twarz fotografowanej osoby wypełnia około 70% kadru. Widoczny jest cały owal głowy i linia ramion. Zdjęcia profilowe są wykonywane najczęściej na jednolitym tle. Dopuszczalne są również headshot’y z subtelnie rozmazanym tłem, o ile nie odwraca ono uwagi od fotografowanej osoby.

zdjecia do cv

Zdjęcia profilowe znajdują szerokie zastosowanie. Publikowane są na LinkedIn, Facebook czy Twitter, w stopkach e-mail, na firmowych identyfikatorach czy w korespondencji wewnętrznej. Pojawiają się również na stronach kontaktowych, często w formie owalnych miniatur.

Zdjęcie wizerunkowe

Zdjęcie wizerunkowe to nawiązanie do portretu biznesowego. Różnica polega na tym, że zdjęcie wizerunkowe oprócz prezentacji osoby pokazuje również otoczenie w jakim dana osoba się znajduje. Pozwala to na rozpoznanie jej profilu zawodowego, pełnionej funkcji, pasji, zainteresowań etc. Proporcje osoba- otoczenie powinny być wyważone w zależności od tego, jaki przekaz wizerunkowy jest dla nas szczególnie istotny.

sesja wizerunkowa

Zdjęcia wizerunkowe publikowane są w bardzo szerokim zakresie. Frontowe strony internetowe, ilustracje w artykułach blogowych, top’y w kanałach social media, publikacje w czasopismach i folderach, to tylko kilka przykładów ich wykorzystania.

Zdjęcie sytuacyjne

Zdjęcie sytuacyjne to nawiązanie do zdjęcia wizerunkowego z tą różnicą, że osoba widoczna na zdjęciu zamiast na pozowaniu skupia się na wykonywaniu swoich obowiązków lub kontynuowaniu określonej aktywności. Zdjęcie sytuacyjne bardzo często wykonywane są w kilkuosobowych grupach, dzięki czemu można podkreślić dobrą atmosferę w pracy, pewien nieokreślony rodzaj „chemii” pozwalającej traktować swoje obowiązki z pasją i zaangażowaniem.

zdjęcia na stronę

Zdjęcia sytuacyjne to częste dopełnienie postów na firmowym blogu, w których chcemy pochwalić się świetną, kreatywną atmosferą i szerokimi możliwościami jakie daje praca w naszej firmie. Z tego powodu są bardzo chętnie wykorzystywane przez działy HR i PR, efektywnie wpierając ich politykę.

Zdjęcie grupowe

Zdjęcie grupowe to – można powiedzieć – portret biznesowy w ujęciu wieloosobowym. Zdjęcia grupowe rzadko prezentują całe sylwetki, częściej skupiają się na kadrze od bioder w górę. Bardzo często wykonuję tego typu ujęcia podczas sesji zdjęciowych w siedzibach firm. Najczęściej korzystamy z jednokolorowych teł/ ścian lub wykorzystujemy kadr z rozmytym tłem.

zdjęcia biznesowe Kraków

Zdjęcia grupowe zarządów spółek, współwłaścicieli, partnerów biznesowych, kadr zarządzających czy zespołów funkcjonujących w strukturach firmowych są bardzo chętnie eksponowane na stronach głównych witryn internetowych. Pojawiają się też nagminnie w publikacjach prasowych czy artykułach sponsorowanych.

Zdjęcie korporacyjne

Zdjęcie korporacyjne ma za zadanie przede wszystkim identyfikację pracownika i usprawnienie komunikacji w dużych firmach. Istotą zdjęć korporacyjnych jest nadanie wieloosobowym organizacjom cech spójności. Zdjęcie korporacyjne to często tzw. półpełny kadr od talii w górę, wykonywany na neutralnym, białym lub szarym tle.

foto korporacyjne fotograf kraków

Zdjęcia korporacyjne w głównej mierze wykorzystywane są w komunikacji wewnętrznej. Identyfikatory, firmowy Intranet, wewnętrzne raporty i sprawozdania – to ich główne zastosowanie.

Zdjęcie lifestyle’owe

Zdjęcie lifestyle’owe to kolejna propozycja fotografii dla biznesu. Zdjęcia lifestyle’owe są pokrewne zdjęciom wizerunkowym, jednak w tym przypadku prezentacja mają formę bliższą reportażowi. Dzięki temu możemy zaprezentować zarówno swój wygląd zewnętrzny, styl i cechy charakteru. No i oczywiście życiową filozofię. Fotografia lifestyle’owa nie musi mieć typowo zawodowego sznytu. Jej głównym zadaniem jest prezentacja osoby/ osób w mniej formalnym charakterze. Miejsce i typ ujęć powinny być kreatywnym dopełnieniem koncepcji wizerunkowej.

lifestyle sesja foto w krakowie

Zdjęcia lifestyle cieszą się olbrzymią popularnością z uwagi na swój najbardziej przystępny i naturalny charakter. Tego typu fotografie doskonale sprawdzą się zarówno w głównych sekcjach firmowej strony WWW, bloga czy kanałów social media, jak również w zewnętrznych publikacjach i materiałach reklamowych.

Fotografia dla biznesu – indywidualna prezentacja

Fotografia dla biznesu to potencjał do zaprezentowania każdej firmy w indywidualny i nieszablonowy sposób. Możliwości w tym względzie są olbrzymie i planując sesję biznesową warto wykorzystać kreatywność fotografii biznesowej. Profesjonalne zdjęcia biznesowe pomogą kształtować firmowy wizerunek lub budować go od fundamentów, zgodnie z wartościami i polityką wizerunkową.

Sesja biznesowa dla Twojej firmy?

Planujesz sesję biznesową dla swojej firmy? Chcesz zbudować profesjonalny i zarazem pozytywny wizerunek?

Chętnie poznam Twoje oczekiwania i doradzę najlepsze rozwiązania.

zdjęcie biznesowe damskie
Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: