profesjonalne zdjęcia reklamowe

Profesjonalne zdjęcia reklamowe

Profesjonalne zdjecia reklamowe

Zdjecia reklamowe to profesjonalna forma prezentacji wizerunku, produktu lub usługi w postaci atrakcyjnych, przyciągających uwagę zdjęć. Aby forma wizualnego przekazu była skuteczna, powinna być spójna z treścią reklamy i wartościami które za nią stoją.

Zdjęcia reklamowe – od pomysłu do realizacji

Profesjonalne zdjęcia reklamowe powszechnie kojarzą się nam z fotografiami które widzimy codziennie w kolorowej prasie i internecie. Większość z nich wygląda lekko, atrakcyjnie i naturalnie. Można by rzec, że powstały bez większego wysiłku, ot atrakcyjne modelki, prezentujące ciekawe produkty. Jednak za każdym z tych zdjęć kryje się cały sztab ludzi odpowiedzialnych za kreację, przygotowanie każdego detalu, od tych małych, niemal niewidocznych, po te większe i wpadające od razu w oko. Jedno zdjęcie reklamowe pojawiające się na okładce pisma, czy seria zdjęć do kampanii reklamowej to często kilkunastogodzinna sesja zdjęciowa. Przygotowanie planu, światła, tła, wizaż, opracowanie każdego detalu, finalne przygotowanie produktu, aranżacja całej sceny. Dopiero wtedy pracę zaczyna fotograf reklamowy. Kiedy kadry są już gotowe, swą pracę rozpoczyna retuszer odpowiedzialny za opracowanie gotowych już zdjęć zgodnie z obraną koncepcją estetyczno- artystyczną. Jak widać, droga od pomysłu do realizacji w przypadku profesjonalnych zdjęć reklamowych jest długa i skomplikowana. Dość powiedzieć, że podczas jednej tylko sesji zdjęciowej do znanego magazynu która odbyła się w Krakowie powstało ponad tysiąc ujęć. Z tego ostatecznie wybrano trzy zdjęcia, które pojawiły się w reklamie.

profesjonalne zdjecia reklamowe

Zdjęcia reklamowe dla firm

Oczywiście nie każda firma może pozwolić sobie na organizację zdjęć reklamowych z takim rozmachem. Nie wszyscy również potrzebują zaangażowania aż tak wielu środków do realizacji zdjęć reklamowych. W tym wypadku warto zoptymalizować koszty, mając jednocześnie na uwadze wynikające z tego ograniczenia.

Profesjonalne zdjęcia reklamowe dla firm są najczęściej wykonywane pod dyktando zaplanowanych już wcześniej kampanii reklamowych, zgodnie z przyjętymi w nich wytycznymi. Zdjęcie reklamowe zawsze jest realizacją konkretnej koncepcji. Im lepiej opracowane wytyczne, tym łatwiej wykonać materiał zdjęciowy w świadomy, pozbawiony zbędnych wpływów sposób.

Zdjęcia reklamowe z udziałem modeli

Profesjonalne zdjęcia reklamowe często wymagają udziału w sesji profesjonalnych modeli lub modelek. Z pomocą przychodzą agencje zatrudniające osoby posiadające doświadczenie w pracy przed obiektywem.

Zwykle na stronach internetowych takich agencji jest możliwość wybrania modelki lub modela zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Wiek, wzrost, kolor i długość włosów, typ karnacji, kolor oczu, każdy wybór można spersonalizować. Dzięki temu rozwiązaniu mamy gwarancję, że osoby reklamujące nasze produkty będą prezentować się tak, jak należy.

Zdarza się również, że do udziału w sesji reklamowej oddelegowywani są pracownicy firmy. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, ponieważ prezentując na zdjęciach własnych pracowników zyskujemy wiarygodność w oczach odbiorców. Należy jednak pamiętać, że osoby nie mające doświadczenia w pracy przed obiektywem, lub nie posiadające cech fizycznych predysponujących je do udziału w reklamie, zwykle nie zaprezentują się tak, jak profesjonalni modele. Ma to znaczenie, zwłaszcza w pierwszym kontakcie, kiedy jesteśmy w stanie odnieść się jedynie do wyglądu osoby na zdjęciu, ponieważ nie jesteśmy w stanie ocenić np. kompetencji.

profesjonalne zdjęcia reklamowe

Dobre zdjęcie reklamowe – co jest najważniejsze?

Bez względu na to czego dotyczy reklama, zdjęcia powinny w pierwszej kolejności być skuteczną przynętą, dzięki której odbiorca zechce zainteresować się treścią prezentowanej oferty. Dobre zdjęcie reklamowe potrafi sprawić, że reklama zapada w pamięć odbiorcy nawet wówczas, gdy nie jest on tymczasowo zainteresowany przedmiotem reklamy. Profesjonalne zdjęcia reklamowe powinny być więc przede wszystkim formą realizacji oryginalnego pomysłu, bo to właśnie on jest najbardziej skuteczny w pierwszym kontakcie. Warto jednocześnie pamiętać, że nawet najbardziej unikalna koncepcja reklamowa nie zadziała, jeśli nie jest spójna z tym co staramy się reklamować. Fotografia reklamowa to niezwykle plastyczne narzędzie, a dzięki doświadczeniu i kreatywności fotografa można osiągnąć naprawdę ciekawe rezultaty.

Fotograf reklamowy Kraków

Fotograf reklamowy z miasta Kraków to gwarancja doskonałych zdjęć. Jeśli potrzebujesz dobrych zdjęć reklamowych, Jeśli chcesz pochwalić się swoją usługą lub produktem i zależy Ci na ciekawych pomysłach, skontaktuj się ze mną by porozmawiać o szczegółach.