fbpx

Sesja biznesowa – czy może pomóc firmie?

Czy sesja biznesowa może pomóc firmie? Jeśli zastanawiasz się nad korzyściami płynącymi z posiadania profesjonalnych zdjęć, w tym poście znajdziesz przynajmniej kilka mocnych argumentów przemawiających za organizacją takiej sesji. Przekonasz się, że dzięki dobrym zdjęciom Twoja firma może wiele zyskać.

Zdjęcia są powszechną już dziś metodą budowania wizerunku i komunikacji w biznesie. Korzystają z nich zarówno potężne korporacje, jak również mali i średni przedsiębiorcy. Fotograficzna sesja biznesowa realizowana w studio lub siedzibie Twojej firmy może przynieść wiele wymiernych korzyści.

Sesja biznesowa – podstawowe korzyści

Co zyskasz dzięki sesji zdjęciowej? Przede wszystkim:

  • profesjonalny wizerunek
  • wiarygodność w oczach innych
  • rozpoznawalność

Jeśli firmowa strona www lub fanpage są miejscami do których trafia codziennie wielu potencjalnych klientów, warto im się profesjonalnie zaprezentować. Ludzie chętniej podejmują decyzje w oparciu o swoje pozytywne wrażenia. Najpierw patrzą, później czytają. Przede wszystkim jednak chcą się czegoś dowiedzieć, zanim podejmą działanie. Dzięki zdjęciom Twoja firma przestanie być dla nich anonimowym tworem, a to pierwszy krok w budowaniu relacji i zaangażowania.

Dobre zdjęcia umieszczone na stronie firmowej podnoszą poziom wiarygodności, podkreślają profesjonalizm i tworzą pozytywny obraz firmy. Czy wiesz że podstrony typu “o mnie”, “o nas” czy “o firmie” są według statystyk najczęściej obok “cennika” odwiedzanymi w obrębie firmowej strony www? Dlaczego więc tego nie wykorzystać?

Kiedy jest najlepszy moment na sesję firmową?

Większość firm decyduje się na biznesowe sesje zdjęciowe w strategicznych momentach działalności. Zmienia się oferta, powstaje nowa strona internetowa lub katalog, trzeba ożywić bloga, albo poprawić wizerunek w mediach społecznościowych. Potrzebne są aktualne, profesjonalne zdjęcia. Jednak tak naprawdę każdy moment jest dobry, by poprawić wizerunek firmy. To głównie przez jego pryzmat jesteśmy postrzegani przez innych. Wizerunek pracuje na nas cały czas, warto o tym pamiętać.

Zdjęcia na bloga

Czas powiedzieć kilka słów o tym, jakie zdjęcia wzmocnią wizerunek firmy. Na początek…

Portrety branżowe

Portrety branżowe to zdjęcia odwołujące się do powszechnego charakteru i estetyki naszej branży. Być może zauważyłaś/ eś, że zdjęcia biznesowe przedstawicieli branży medycznej są zwykle lekkie i jasne, prawnicy lubią otoczenie swoich eleganckich gabinetów a finansiści i menedżerowie pojawiają się na fotografiach w nowoczesnych przestrzeniach biurowych. Mechanik samochodowy, wizażystka, trener jogi, czy dietetyczka – każda z tych profesji budzi określone skojarzenia wizerunkowe. Dla odbiorcy to wygodny skrót, dlatego warto z tych wydeptanych ścieżek korzystać. W portretach branżowych dużą rolę odgrywają takie elementy jak ubiór, miejsce i detale. To one odpowiadają za tworzenie wrażeń odbiorcy.

Portrety branżowe to często nasza wizytówka. Z tego względu warto poświęcić im więcej czasu i energii.

Zdjęcia do publikacji firmowych

Jeśli Twoja firma publikuje własny katalog, folder, ulotkę lub kalendarz, to potrzebujesz świetnych zdjęć. Jeśli tworzysz publikacje elektroniczne typu e-book czy newsletter, powinny się w nich znaleźć przyciągające wzrok fotografie. Raporty miesięczne, kwartalne, roczne? Bez dwóch zdań! Wszelkie grafiki, w tym również zdjęcia sprawiają, że publikacja staje się w oczach odbiorcy bardziej atrakcyjna.

Zdjęcia na bloga

Blogi firmowe biją rekordy popularności. Jeśli Twoja firma prowadzi bloga, warto wzbogacić posty własnymi zdjęciami sytuacyjnymi. Takie zdjęcia nie tylko podkreślą cechy i walory Twojego produktu lub usługi, ale również pozwolą lepiej się z nimi zapoznać. Pokażesz miejsce w którym prowadzisz działalność, ludzi którzy tworzą Twój team, dobrą energię w jakiej odbywa się współpraca i wiele innych elementów, dzięki którym Twoja oferta, produkt lub usługa są po prostu najlepsze. Zamiast o czymś pisać lepiej pokaż to na ciekawych, przyciągających wzrok zdjęciach. Dobrą praktyką w kontekście zdjęć na bloga jest wykonywanie ujęć pod określoną tematykę publikacji. Dzięki temu post jest zdecydowanie bardziej wyrazisty.

Zdjęcia branżowe

Zdjęcia w kanałach społecznościowych i portalach zawodowych

Twoja firma chce być bardziej aktywna w social media i portalach zawodowych? Chcesz wykorzystać ich siłę do celów marketingowych, PR’owych czy HR’owych? Profesjonalne zdjęcia profilowe podniosą Twój autorytet i wzbudzą większe zainteresowanie Twoim działaniem. Social media to jednak nie tylko zdjęcia profilowe. Wiele firm z powodzeniem wykorzystuje zdjęcia sytuacyjne w różnego rodzaju ikonografikach, bannerach i filmach, dzięki którym ich kampanie reklamowe idą pełną parą.

Publikacje medialne

Być może dziś jeszcze nie, ale już jutro możesz potrzebować zdjęć “na wczoraj”. Często zgłaszają się do mnie przedsiębiorcy którzy otrzymali niespodziewanie świetną szansę współpracy w zakresie publikacji medialnej i … nie mają dobrego zdjęcia. Choćby dlatego każdy powinien mieć przynajmniej jedno lub dwa zdjęcia biznesowe, które mogą się przydać w najmniej oczekiwanym momencie. Sesja biznesowa wykonana odpowiednio wcześniej pozwala oszczędzić nerwowego “last minute”. Zdjęcia można wykorzystać w wywiadach i artykułach promujących naszą firmę. Jednym z przykładów jest ta sesja do publikacji medialnej dla dyrektora ds. technicznych firmy Desitech.

Zdjęcia w komunikacji wewnętrznej

Firmowy intranet jest kolejnym miejscem w którym możesz z powodzeniem wykorzystać efekty sesji biznesowej. Zdjęcia pracowników pomagają pokazać strukturę i hierarchię organizacji, ułatwiają komunikowanie wszelkich zmian, pozwalają jednych wyróżniać a pozostałych motywować. Dzięki zdjęciom przekaz intranetowy w Twojej firmie będzie spójny, a komunikacja bardziej płynna.

Zdjęcia biznesowe

Zdjęcia biznesowe na każdą okazję

Bywa i tak, że zdjęcia które posiadamy nie pasują do aktualnych potrzeb. Firmową sesję zdjęciową warto więc wykorzystać do wykonania zdjęć biznesowych “na każdą okazję”. Oto przykład uniwersalnego zestawu ujęć jaki można zrealizować dla jednej tylko osoby:

  • zdjęcia poważne i oficjalne
  • zdjęcia mniej formalne i uśmiechnięte
  • zdjęcia z różnego rodzaju gestykulacją
  • zdjęcia z rekwizytami
  • zdjęcia w różnych strojach i na różnym tle
  • zdjęcia w pionowej i poziomej orientacji kadru

Tak zróżnicowany materiał pozwoli Ci swobodnie wykorzystywać zdjęcia z sesji w różnego typu publikacjach.

To zaledwie kilka przykładów korzyści, jakie może przynieść profesjonalna sesja biznesowa. Jeśli szukasz nowych pomysłów i możliwości, zdjęcia z sesji będą świetnym wsparciem Twoich działań na wielu różnych obszarach. Jednym słowem – warto je mieć!

Zobacz również

Social media

FacebookLinkedIn | Instagram

Gdzie pracuję? 

Kraków... Małopolska... Polska

Fotografowałem m.in. w takich miejscach jak Kraków, Warszawa, Katowice, Zakopane, Gliwice, Rzeszów, Wieliczka, Zabrze, Bochnia, Tarnów, Nowy Sącz, Chrzanów, Bytom, Myślenice, Nowy Targ, Żywiec, Limanowa, Oświęcim, Brzesko, Bielsko- Biała, Jaworzno... 

Menu