zdjęcia dla agenta nieruchomości

Zdjęcia dla agenta nieruchomości

W dzisiejszym poście omówię kwestie związane z komunikacją wizerunkową i pomysły na zdjęcia dla agenta nieruchomości. To kolejna branża w której liczy się wiarygodność, dobre wrażenie i budowanie, a następnie podtrzymywanie relacji z klientem. Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe są użyteczne w każdym z tych obszarów.

Praca agenta nieruchomości

Praca agenta nieruchomości to mierzenie się z wyzwaniami na wielu poziomach. W branży w której w grze są nie tylko coraz większe pieniądze, ale również coraz mocniejsza konkurencja, agencje nieruchomości przykładają znaczącą wagę do tego, by osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem potrafiła sprostać wszelkim oczekiwaniom.

W handlu i obrocie nieruchomościami istnieje wiele ważnych aspektów, które wpływają na sukces i skuteczność działania agenta. Profesjonalny pośrednik w handlu nieruchomościami to dziś nie tylko osoba posiadająca licencję i zdolności negocjacyjne. Skuteczny agent to ktoś rozumiejący potrzeby klienta, potrafiący budować i podtrzymywać kontakt w sposób, w którym uczciwość, transparentność i lojalność są nienaruszalnym fundamentem etyki zawodowej.

zdjęcia dla agenta nieruchomości

Zdjęcia dla agenta nieruchomości

Jaka jest w tym wszystkim rola i znaczenie fotografii? Otóż trudno byłoby ją przecenić. Agencja nieruchomości prezentująca na swojej stronie i w kanałach social media profesjonalny wizerunek specjalistów, wysyła do swoich klientów jasny sygnał: „Jesteśmy profesjonalni i transparentni, a nasi pracownicy to odpowiedzialne osoby”. Klient zainteresowany współpracą biznesową z pewnością odniesie znacznie lepsze wrażenie z kontaktu z agencją, która wszystkie karty trzyma na stole. To zachęta i oficjalne zaproszenie do współpracy.

Jak na tym tle wypadają agencje z ogólnikowymi informacjami w zakładkach typu „O nas”? Mało przekonywająco, mówiąc delikatnie. Można oczywiście napisać błyskotliwy elaborat o historii i osiągnięciach, czy pochwalić się branżowymi trofeami. Warto jednak pamiętać, że relacje biznesowe powstają przede wszystkim między ludźmi.

Jak dowodzą badania, w kontaktach inicjowanych przez Internet znacznie chętniej podejmujemy te, w których wiemy kto jest po drugiej stronie. Takie relacje znacznie łatwiej jest też podtrzymać. Widok profesjonalnie wyglądającego agenta budzi zaufanie i pozwala wierzyć, że czas poświęcony na kontakt nie będzie stracony.

Ma to też znaczenie w sytuacji, w której wracamy jako klient po wielu latach (co w branży nieruchomości jest naturalne). Nie pamiętamy nazwiska agenta, ale potrafimy rozpoznać go po wyglądzie. W tym przypadku zdjęcia będą nieocenione.

Zdjęcia pozowane

Zdjęcia agenta nieruchomości powinny być profesjonalne i odzwierciedlać jego zawodowy wizerunek. Najczęściej są to zdjęcia w stroju półformalnym (casual look), wykonane na tle nieruchomości. Taka prezentacja budzi jednoznaczne skojarzenia i „znosi” pierwszą barierę w komunikacji zdalnej. Popularne są również zdjęcia agentów nieruchomości w scenerii biurowej, lub fotografie studyjne z wykorzystaniem motywów brandingowych.

W przypadku sesji dla wieloosobowych zespołów warto pomyśleć o wykonaniu zdjęć w jednolitych warunkach i najlepiej tego samego dnia. Ujednolicenie zdjęć pozwoli uzyskać efekt spójnego, zgranego team’u. Można również pomyśleć przy tej okazji o zdjęciach grupowych, podkreślających pasję, zaangażowanie i twórczą atmosferę współpracy.

zdjecia dla agentow nieruchomosci2

Zdjęcia aranżowane

Zdjęcia aranżowane to kolejny pomysł na kadry, które mogą efektywnie wspierać pracę agenta nieruchomości. To zdjęcia przedstawiające pośrednika w konkretnych sytuacjach zawodowych. Takie zdjęcia mogą być używane w celu pokazania, jak agent pracuje z klientami (warto zadbać o kogoś, kto zagra rolę klienta), inspekcjonuje nieruchomości lub realizuje różne aspekty swojej pracy. Pozytywne nastawienie i aktywna rola w pomaganiu klientom sprawiają, że aranżowane zdjęcia wpływają korzystnie na wizerunek i zwiększają zaufanie do agenta.

Zdjęcia dla agenta nieruchomości – gdzie można je wykorzystać?

Profesjonalne zdjęcia dla agenta nieruchomości można wykorzystać na wielu różnych polach. Oto kilka pomysłów na ich prezentację:

  • Strona internetowa agencji nieruchomości (zakładki kontaktowe, zakładka „o nas”, strona frontowa etc.)
  • Internetowe serwisy branżowe, poradniki Nieruchomości Online, Propertynews, Morizon…
  • Serwisy ogłoszeniowe Gratka, OLX…
  • Media społecznościowe – kanały firmowe i prywatne
  • Blog agencji – ilustracje do porad ekspertów w obszarze handlu nieruchomościami
  • Artykuły prasowe – drukowane i elektroniczne
  • Materiały promocyjne – foldery, prezentacje podczas wystąpień publicznych

Jeśli są Państwo zainteresowani sesją indywidualną lub wieloosobową, zapraszam do kontaktu. Chętnie doradzę jaki typ zdjęć będzie najbardziej przydatny do Państwa celów biznesowych i jak przygotować się do sesji.