zdjęcia produktowe

Zdjęcia produktowe- packshoty

Zdjęcia produktowe – packshoty to nic innego, jak zdjęcia reklamowe produktu w minimalistycznej oprawie, wykonane najczęściej na jednolitym tle. Tego typu fotografie produktowe wykorzystywane są głównie w branży e-commerce i są niejako silnikiem całej sprzedaży.

Zakupy w internecie

Zakupy online są dla Kupującego związane z pewnymi ograniczeniami. Dużo łatwiej jest podjąć decyzję o zakupie w sytuacji, gdy produkt możemy wziąć do ręki i dokładnie obejrzeć. Zakupy przez internet można porównać do kupowania przez szybę.

Dla Sprzedawcy internetowego oznacza to konieczność włożenia większego wysiłku w profesjonalną prezentację produktu. Wszystko po to, by “na odległość” wywołać u potencjalnego nabywcy te same, pozytywne odczucia i chęć zakupu. Musisz sprawić by ktoś kto odwiedza Twój e-sklep dobrze poznał towar który mu oferujesz. Temu właśnie służą zdjęcia produktowe.

Packshot – zdjęcia produktowe

Poniżej prezentuję przykładowe packshoty trekingowych butów dziecięcych. Prezentacja składa się z sześciu zdjęć. Tyle wystarczy, by dobrze zaprezentować ogólne cechy obuwia, zarówno jego kolorystykę, znaki szczególne, jak również elementy wpływające na bezpieczeństwo, wytrzymałość i komfort użytkowania.

W takiej prezentacji można pójść jeszcze dalej, prezentując makro-zbliżenia materiału z którego wykonana jest podeszwa, poszczególne szycia, akcenty graficzne itp.  Jeśli produkt posiada estetyczne opakowanie, je również warto pokazać na zdjęciu. Kolejnym, dobrym pomysłem jest pokazanie produktu w naturalnym otoczeniu. Takie zdjęcia jeszcze bardziej uwiarygodnią go w oczach kupującego. Musisz myśleć tak jak Twój klient, zrozumieć co dla niego jest ważne, a następnie to właśnie pokazać.

Zobacz również przykładowe zdjęcia dla hurtowni wędkarskiej.

Właściwie nie ma limitu ujęć, jakie warto wykonać dla jednego produktu. W internecie ludzie najpierw oglądają zdjęcia, dopiero później czytają opisy. Im bardziej szczegółowo i estetycznie pokażesz swój produkt, tym większą masz szansę na jego dobrą sprzedaż. Zdjęcia produktowe – packshoty powinny szeroko prezentować walory oferowanego produktu. Pisałem już o tym w poście Prezentacja wizualna – zdjęcia które sprzedają

Prezentacje 360˚ – nie dla wszystkich

Od pewnego czasu popularnością w niektórych sklepach e-commerce cieszą się prezentacje 360˚, na których oglądający może obejrzeć produkt z dowolnej strony. Tego typu prezentacje mają sens tylko w odniesieniu do niektórych, bardziej złożonych geometrycznie produktów. Biorąc pod uwagę większe rozmiary plików, wolniejsze ładowanie i ograniczenia niektórych wyszukiwarek w ich poprawnym wyświetlaniu, prezentacje 360˚stwarzają oglądającym więcej problemów niż przynoszą korzyści.

Fotografia reklamowa to inwestycja która zawsze przynosi duży zwrot. Dlatego warto zwrócić uwagę jak prezentuje się to, co oferujemy. Dobre zdjęcia zapewnią nam rosnącą sprzedaż.