Zdjęcia produktowe – packshoty

Zdjęcia produktowe – packshoty to nic innego, jak zdjęcia reklamowe produktu w minimalistycznej oprawie, wykonane najczęściej na jednolitym tle. Tego typu fotografie produktowe wykorzystywane są głównie w branży e-commerce i są niejako silnikiem całej sprzedaży.

Zakupy w internecie

Zakupy online są dla Kupującego związane z pewnymi ograniczeniami. Dużo łatwiej jest podjąć decyzję o zakupie w sytuacji, gdy produkt możemy wziąć do ręki i dokładnie obejrzeć. Zakupy przez internet można porównać do kupowania przez szybę.

Dla Sprzedawcy internetowego oznacza to konieczność włożenia większego wysiłku w profesjonalną prezentację produktu. Wszystko po to, by “na odległość” wywołać u potencjalnego nabywcy te same, pozytywne odczucia i chęć zakupu. Musisz sprawić by ktoś kto odwiedza Twój e-sklep dobrze poznał towar który mu oferujesz. Temu właśnie służą packshoty.

Packshot – zdjęcia produktowe

Poniżej prezentuję przykładowe packshoty trekingowych butów dziecięcych. Prezentacja składa się z sześciu zdjęć. Tyle wystarczy, by dobrze zaprezentować ogólne cechy obuwia, zarówno jego kolorystykę, znaki szczególne, jak również elementy wpływające na bezpieczeństwo, wytrzymałość i komfort użytkowania.

 

W takiej prezentacji można pójść jeszcze dalej, prezentując makro-zbliżenia materiału z którego wykonana jest podeszwa, poszczególne szycia, akcenty graficzne itp.  Jeśli produkt posiada estetyczne opakowanie, je również warto pokazać na zdjęciu. Kolejnym, dobrym pomysłem jest pokazanie produktu w naturalnym otoczeniu. Takie zdjęcia jeszcze bardziej uwiarygodnią go w oczach kupującego. Musisz myśleć tak jak Twój klient, zrozumieć co dla niego jest ważne, a następnie to właśnie pokazać.

Właściwie nie ma limitu ujęć, jakie warto wykonać dla jednego produktu. W internecie ludzie najpierw oglądają zdjęcia, dopiero później czytają opisy. Im bardziej szczegółowo i estetycznie pokażesz swój produkt, tym większą masz szansę na jego dobrą sprzedaż. Zdjęcia produktowe – packshoty powinny szeroko prezentować walory oferowanego produktu. Pisałem już o tym tutaj.

Prezentacje 360˚ – nie dla wszystkich

Od pewnego czasu popularnością w niektórych sklepach e-commerce cieszą się prezentacje 360˚, na których oglądający może obejrzeć produkt z dowolnej strony. Tego typu prezentacje mają sens tylko w odniesieniu do niektórych, bardziej złożonych geometrycznie produktów. Biorąc pod uwagę większe rozmiary plików, wolniejsze ładowanie i ograniczenia niektórych wyszukiwarek w ich poprawnym wyświetlaniu, prezentacje 360˚stwarzają oglądającym więcej problemów niż przynoszą korzyści.

Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnymi zdjęciami produktu dla swojego sklepu, zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.

Kontakt

Dariusz Kempny

info@dariuszkempny.pl

tel. (48) 503 950 939

Gdzie pracuję? 

Kraków... Małopolska... Polska

Menu