fbpx
google moja firma

Google Moja Firma – podstawy

Google Moja Firma to darmowe narzędzie firmy Google pozwalające stworzyć widoczną w wynikach wyszukiwania wizytówkę firmy. Posiadanie takiej wizytówki jest szczególnie ważne dla firm lokalnych, ponieważ udostępnia ona użytkownikom sieci internetowej kilka kluczowych informacji.

Google Moja Firma – co zawiera wizytówka?

Wizytówka Google Moja Firma pozwala na umieszczenie wielu ważnych informacji dotyczących firmy. Najważniejsze z nich to:

  • lokalizacja w Google Maps
  • opis profilu działalności
  • kontaktowy numer telefonu
  • adres e-mail
  • adres firmowej strony internetowej
  • godziny i dni otwarcia
  • galeria zdjęć
  • zasięg terytorialny
  • opis oferowanych usług lub produktów
  • przyciski call to action

GMF może być również rozwijana w charakterze publikowania nowych postów, dzięki czemu informacje te szybciej trafią do osób korzystających z wyszukiwarki.

Komu wizytówka Google Moja Firma najbardziej się opłaca?

Wizytówka Google Moja Firma najbardziej opłaca się firmom lokalnym, dla których szczególne znaczenie mają klienci mieszkający lub przebywający na określonym obszarze. Sklepy, apteki, prawnicy i lekarze, kluby fitness, punkty gastronomiczne, wypożyczalnie, salony naprawcze, zakłady fryzjerskie, salony kosmetyczne oraz inne punkty handlowe i usługowe mogą na GMF najwięcej skorzystać. Ponieważ w wynikach wyszukiwania Google Moja Firma istotnym czynnikiem jest lokalizacja, klient poszukujący produktów lub usług otrzyma w wynikach listę punktów zlokalizowanych najbliżej miejsca wyszukiwania.

Jednak tak naprawdę posiadanie wizytówki to must-have każdej firmy która chce być widoczna dla innych.

Główne korzyści z posiadania Google Moja Firma

Najważniejsze korzyści z posiadania wizytówki Google Moja Firma to:

  • lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania
  • możliwość ustawienia dojazdu do adresu (Google Maps)
  • ułatwiony kontakt z klientem
  • wiarygodność w oczach klientów

Wizytówkę warto również zintegrować ze stroną internetową firmy, co również pozytywnie wpłynie na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Aby założyć wizytówkę Google Moja Firma musimy mieć własne konto w Google. Po zalogowaniu się do niego przechodzimy na stronę Google Profil Firmy skąd zostaniemy krok po kroku przeprowadzeni przez cały proces. Warto pamiętać, że wizytówka GMF jest przypisana do konkretnego miejsca/ adresu. Google weryfikuje czy pod wskazanym adresem faktycznie prowadzimy działalność.

Weryfikacja gotowej wizytówki odbywa się najczęściej w następujący sposób:

  • pod wskazany adres otrzymujemy darmową pocztówkę ze specjalnym kodem (okres oczekiwania to około 14 dni)
  • odbieramy połączenie telefoniczne robota Google z kodem
  • odbieramy SMS/ e-mail z kodem

Najczęściej stosowana metoda to pocztówka.

google moja firma

Jeśli w trakcie instalacji okaże się, że wizytówka już istnieje, może to być wynikiem działania automatu Google, lub ingerencją innej firmy chcącej np. przejąć zarządzanie naszą wizytówką. W tej sytuacji należy skorzystać z przycisku „Zgłoś prawo do tej firmy”.

Google Moja Firma to darmowe narzędzie!

Na koniec warto podkreślić, że Google Moja Firma to całkowicie darmowe narzędzie. Jest ono dostępne dla każdej firmy a Google nie pobiera z jego tytułu żadnych opłat. To ważna informacja szczególnie dla tych przedsiębiorców, którzy otrzymali ofertę „utrzymania” lub „wznowienia” wizytówki przez firmy podszywające się za partnerów Google.

Wizytówka Google Moja Firma nie wygasa, nie wymaga opłaty abonamentowej ani żadnego działania związanego z ponoszeniem dodatkowych kosztów. Jest stale widoczna do momentu, dopóki sam nie zdecydujesz o jej usunięciu. Jeśli więc odebrałaś/ eś telefon z informacją, że w razie braku opłaty Twoja wizytówka zniknie, jest to próba oszustwa i najlepiej ją zignorować.

Udostępnij ten artykuł na: