Sesja wizerunkowa to profesjonalne zdjęcia dla twórców i wykonawców
Profesjonalna sesja wizerunkowa to zdjęcia stworzone na potrzeby świadomego budowania wizerunku w działalności artystycznej, usługowej etc. Fotografia wizerunkowa jako narzędzie autopromocji pozwala zwiększać rozpoznawalność i zasięg odbiorców.
"Sesja wizerunkowa to krok w stronę rozpoznawalności"
Sesja wizerunkowa jest formą kreatywnej fotografii, w której istotne jest przedstawienie osoby/ grupy osób fotografowanej w kontekście działalności którą uprawia, jej szczególnych zdolności, talentu, pasji itd. Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe kształtują profil wizerunkowy marki i wpływają na jej pozytywne postrzeganie.
Sesja wizerunkowa to propozycja kreatywnej sesji zdjęciowej dla osób i grup którym zależy na rozpoznawalności i profesjonalnej prezentacji. Zdjęcia z sesji wizerunkowej to świetny materiał do celów autopromocji. Profesjonalne fotografie z sesji pozwolą w świadomy i uporządkowany sposób zarządzać własnym wizerunkiem.
Zapraszam na indywidualną lub zespołową sesję wizerunkową, w trakcie której stworzymy profesjonalne zdjęcia na potrzeby promocji wizerunku. Sesję możemy wykonać w studio na terenie Krakowa, w miejscu codziennej aktywności, plenerze, jak również w siedzibie Państwa firmy.
Przed sesją:
- Omówimy potrzeby wizerunkowe
- Pomogę dobrać odpowiednią stylizację: strój, kolory, dodatki czy make-up
- Ustalimy budżet i bazową ilość zdjęć
Podczas sesji:
- Popracujemy nad korzystną mimiką i pozami
- Uwypuklimy najlepsze cechy wyglądu i osobowości
- Będzie czas na poprawki i zmianę stylizacji
- Wykonamy różne typy ujęć
Po sesji:
- Otrzymają Państwo do wglądu wszystkie udane zdjęcia
- Pomogę w wyborze najlepszych kadrów
- Autorski retusz nada zdjęciom profesjonalnego szlifu
- Gotowe zdjęcia przekażę Państwu w wersjach do wydruku i publikacji w internecie
Dlaczego warto zrobić sesję wizerunkową? Co daje sesja wizerunkowa? Odpowiedzi na te pytania można właściwie zamknąć w jednym słowie- rozpoznawalność. Cokolwiek robimy, czymkolwiek się zajmujemy, istotą każdej działalności jest budowanie relacji z odbiorcą. Aby tak się stało, warto zadbać o profesjonalny wizerunek.
Wizerunkowe sesje fotograficzne stały się narzędziem z którego chętnie korzystają dziś influencerzy, pisarze, projektanci, muzycy, mistrzowie kuchni, zespoły taneczne i trenerzy personalni. Zdjęcia wizerunkowe znajdują szerokie zastosowanie w wielu obszarach działalności. Pozwalają wyjść z cenia, wyróżnić się na tle konkurencji, a w dłuższej perspektywie budują rozpoznawalność i zasięg marki osobistej. Zdjęcia z sesji wizerunkowej to uniwersalna wizytówka i świetny materiał do autopromocji.
Aby dobrze przygotować się do sesji wizerunkowej, warto wcześniej omówić wszelkie szczegóły z nią związane. Punktem wyjścia jest pomysł na zdjęcia, ponieważ to on determinuje całą resztę. Pomysł na ogólny charakter sesji powinien być spójny z naszym przekazem. Jeśli koncepcja zdjęć wymaga wykorzystania dodatkowych elementów scenografii, rekwizytów czy detali, warto wszystko odpowiednio wcześnie przygotować.
Przede wszystkim jednak należy zastanowić się, jakim celom przyświeca sesja, kto jest jej odbiorcą i jakie emocje chcemy u niego wywoływać. Powinniśmy również wiedzieć, gdzie i w jakim charakterze będą wykorzystane fotografie z sesji, a także jaka ma być częstotliwość publikacji (np. w przypadku bloga). Pozwala to dostosować zakres sesji do faktycznych potrzeb.
Rozpoznawalność to główny, lecz nie jedyny atut sesji wizerunkowej. Zdjęcia z sesji pozwalają zaprezentować również własną działalność, jej unikalny charakter a także stojące za nią emocje i wartości. Dotarcie do świadomości odbiorcy, prezentacja możliwości i reprezentowanego przekazu są istotą sesji wizerunkowej.
Sesja wizerunkowa ma zaprezentować nas jako specjalistów w swojej dziedzinie, a przy tym osoby z właściwą energią i nastawieniem. Kreowanie odpowiedniego image'u wymaga dojrzałości i wyczucia, by nie zatracić gdzieś po drodze wiarygodności, na którą odbiorcy są szczególnie wyczuleni. Jednocześnie warto czasem wyjść poza utarte schematy, tworząc np. zdjęcia z pewną dozą humoru i dystansu do siebie.
Jak dobrze wyglądać na zdjęciach z sesji wizerunkowej? Moim zdaniem to kwestia praktyki i cierpliwości. Dobre kadry trzeba po prostu wypracować. Każda sesja zdjęciowa wymaga czasu, ponieważ pierwsze zdjęcia są najczęściej nieudane. Eksperymentujemy ze światłem, szukamy dobrej perspektywy, poprawiamy strój czy włosy. Zwykle już po kilkunastu minutach wszystko wygląda znacznie lepiej. Osoba fotografowana jest bardziej rozluźniona, a fotograf może w pełni skoncentrować się na wyłapaniu świetnych ujęć.
Jeśli dodatkowo mają Państwo przekonanie o własnej niefotogeniczności, to sesja wizerunkowa może to zmienić. W swojej pracy fotografa nauczyłem się że każdemu, naprawdę każdemu można zrobić dobre zdjęcia. Niekórym osobom trzeba poświęcić nieco więcej czasu, ale wynika to bardziej z ich defensywnego podejścia do sesji zdjęciowej, niż z cech wyglądu. Moim zdaniem nie ma ma osób niefotogenicznych, są tylko źle zrobione fotografie.
O tym jak się ubrać na sesje wizerunkowe napisano już całe elaboraty. Ubiór na sesję powinien być przede wszystkim dopełnieniem naszej koncepcji na przekaz wizerunkowy marki. Ubrania powinny być wygodne, pozwalające na swobodne pozowanie a jednocześnie dobrze wpływające na nasze samopoczucie. Im pewniej czujemy się z naszym wyglądem, tym lepsze, mniej wymuszone będą zdjęcia. Zakładanie na sesję wizerunkową czegoś, w czym nie lubimy chodzić na co dzień właściwie nie ma żadnego sensu.
W kontekście ubioru warto podkreślić również dobór odpowiedniej kolorystyki i faktury materiałów. Kolory powinny się dopełniać i dobrze ze sobą harmonizować. Chodzi tu zarówno o elementy garderoby, dodatki, jak również kolorystykę tła, otoczenia gdzie wykonywane są zdjęcia. Ponadto im mniej w naszym ubiorze wszelakich kratek, pasków i bijących po oczach dodatków, tym lepiej dla samych zdjęć.
Lokalizacja w której chcemy wykonać zdjęcia również powinna być spójna z ogólnym konceptem sesji. Oczywiście idealnie jeśli zaprezentujemy się w miejscu naszej aktywności, które odbiorca będzie w stanie w łatwy sposób zidentyfikować. Kiedy jednak z pewnych względów nie jest możliwe przeprowadzenie sesji w takich miejscach, lub chcemy uniknąć określonych skojarzeń, zdjęcia z sesji wizerunkowej można wykonać również w bardziej neutralnej scenerii, czy np. na jednolitym tle. Wówczas istotne stają się dodatki.
Zdjęcia wizerunkowe mają zaprezentować nas w odniesieniu do osobistej pasji, talentu czy posiadanych umiejętności. Aby przekaz ten był dla odbiorcy bardziej zrozumiały, warto wykorzystać podczas sesji to czym zwyczajowo posługujemy się w naszej aktywności twórczej czy zawodowej. Instrumenty, akcesoria treningowe, czy sprzęt IT są stałymi dodatkami na sesjach wizerunkowych. Tego typu zdjęcia stwarzają również doskonałą okazję do promocji produktów czy marek, co szczególnie wyraźnie widać w mediach społecznościowych typu Instagram czy Facebook.
Zdjęcia z sesji wizerunkowej mogą być świetnym dopełnieniem storytellingu - popularnej formy budowania świadomości odbiorcy w obrębie marki i jej wartości. Świetnie sprawdzają się we wszelkich publikacjach, wpisach na blogach czy artykułach. Pozwalają również ujednolicić wizualny przekaz, nadając mu spójnego charakteru.
Zdjęcia z sesji wizerunkowej mozna wykorzystać na wiele sposobów. Ich najbardziej powszechne zastosowanie to:
W każdym z tych obszarów dzięki zdjęciom z sesji zdjęciowej możemy lepiej zaprezentować siebie, swoje możliwości i potencjał.
Jeśli chcą Państwo wykonać sesję wizerunkową w Krakowie lub Małopolsce, zachęcam do kontaktu. Chętnie poznam charakter i specyfikę prowadzonej działalności, dzięki czemu będę mógł zaproponować najlepsze rozwiązania.
Zapraszam do współpracy
Dariusz Kempny - fotograf biznesowy
Zobacz również: Sesja firmowa
Kraków... Małopolska... Polska
Fotografowałem m.in. w takich miejscach jak Kraków, Warszawa, Katowice, Zakopane, Gliwice, Rzeszów, Wieliczka, Zabrze, Bochnia, Tarnów, Nowy Sącz, Chrzanów, Bytom, Myślenice, Nowy Targ, Żywiec, Limanowa, Oświęcim, Brzesko, Bielsko- Biała, Jaworzno...
© 2021 Fotografia biznesowa – fotograf Kraków|ProPhoto6 Blog