fbpx
zdjęcia profilowe na fb

Zdjęcia profilowe na FB

Zdjęcia profilowe na FB to główny temat dzisiejszego wpisu. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na postrzeganie nas mają media społecznościowe? Wiele osób patrzy na nas przez pryzmat naszych publikacji, a więc wiadomości, poglądów, a także społecznościowych interakcji w stylu „polubień” czy „udostępnień”. To one w dużym stopniu budują obraz tego kim jesteśmy i co jest dla nas najważniejsze. Odrębne znaczenie mają tu oczywiście zdjęcia – wycinki z naszego codziennego życia którymi tak chętnie dzielimy się z innymi. Zdjęcia profilowe na Facebooku, Twitterze czy Instagramie to coś więcej niż tylko forma naszej identyfikacji. To również zbiór informacji o naszym życiu, statusie społecznym i wartościach które reprezentujemy.

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nasze życie. Według najnowszych danych już więcej niż połowa ludzi żyjących na świecie korzysta z social media (szacuje się, że jest to już 58,4% populacji). Ich niesłabnąca popularność sprawia, że niczym grzyby po deszczu pojawiają się nowe inicjatywy chcące wziąć udział w wyścigu o rynkowy prymat.

Ranking popularności – Social Media w 2022 roku

Mimo rosnącej konkurencji król od wielu lat pozostaje poza zasięgiem pretendentów. Blisko 3 miliardy aktywnych użytkowników – to robi wrażenie.

fb
Źródło: www.statista.com

Facebook się kończy?

Jeszcze niedawno twierdzono, że social media stają się przeżytkiem. Przeczą temu fakty. Jak wyraźnie widać na powyższym wykresie pogłoski o nadchodzącym końcu Facebooka okazały się mocno przesadzone. Można oczywiście spierać się co do tego, czy jest on dziś tak opiniotwórczy jak jeszcze kilka lat temu. Pamiętajmy jednak, że nawet dynamiczny rozkwit mediów społecznościowych na przestrzeni ostatnich kilku lat nie zachwiał dominującą pozycją molocha z Menlo Park, podobnie jak jego ostatnie problemy prawne. Jeśli więc faktycznie Facebook się kończy, to robi to baaardzo opieszale. Mark Zuckerberg może spać spokojnie.

Facebook log in

Warto podkreślić że Facebook jest jedynym medium społecznościowym które w sposób trwały wpisało się w nasze życie. Choć wiele osób przyznaje, że nie spędza już na FB tyle czasu co kiedyś, to jednak operacja „Facebook log in” stałą się codzienną, rutynową czynnością, taką jak mycie zębów czy sprawdzanie prognoz pogodowych. Logujemy się na Facebook codziennie (1,9 mld) choćby na krótką chwilę. Najczęściej po to, by przejrzeć nowe wiadomości, zerknąć na to co słychać u znajomych, lub sprawdzić reakcje na ostatnio wrzuconą wiadomość czy zdjęcie.

Lubimy to.

zdjęcia profilowe na fb
Zródło: Pexels

Facebook dziś – już nie tylko rozrywka

Początkowo Facebook miał charakter typowo społecznościowy i poza przepływem informacji w głównej mierze służył szeroko pojętej rozrywce. Wiele osób do dziś używa w kontekście Facebooka określenia „parada próżności”. Codziennie nowe selfie, zdjęcia z ekskluzywnych wakacji, zdjęcia oryginalnych potraw które właśnie zjedliśmy, lub słodkie kotki i pieski – skąd my to wszystko znamy?

Jednak współczesny Facebook to już nie tylko rozrywka i moda. Wraz z rozwojem pojawiły się nowe możliwości i od pewnego czasu król social media coraz bardziej aktywnie wykorzystuje swoje zasoby i narzędzia w celach biznesowych, dostarczając użytkownikom coraz to doskonalszych narzędzi zakupowych, reklamowych, czy wspierających rynki pracy.

Nowe możliwości w zasięgu ręki

Facebook sprawia, że w naszym zasięgu pojawia się wiele nowych możliwości. Każdego dnia nasz profil przegląda mnóstwo osób. Większość z nich to oczywiście nasi znajomi, lub znajomi naszych znajomych. Wśród nich coraz częściej przewijają się również użytkownicy poszukujący wartościowych kontaktów biznesowych, rekruterzy reprezentujący duże firmy, agencje itp. Jeśli zatem prowadzimy swój prywatny profil na FB a w międzyczasie pozostajemy otwarci na nowe możliwości, warto to wykorzystać.

Jak wykorzystać profil na Facebook’u?

Nawet jeśli nasz profil na FB ma prywatny charakter, nic nie stoi na przeszkodzie by w strategicznych miejscach pojawiły się na nim informacje, które ułatwią innym użytkownikom dotarcie do nas. Dane kontaktowe, przede wszystkim numer telefonu czy adres e-mail publikowane na Facebook’u mogą być postrzegane jako rezygnowanie ze swojej prywatności, jednak decydując się na korzystanie z sieci Internet i tak w dużym stopniu przestaliśmy być anonimowi. Podobnie jest z wizerunkiem, zdjęcia profilowe na FB mogą pokazać innym kim jesteśmy i co sobą reprezentujemy. Dobre zdjęcie to wizytówka i zaproszenie do kontaktu.

facebook
Zródło: Pexels

Zdjęcia profilowe na FB – jakie powinny być?

Jakie powinny być zdjęcia profilowe na FB? Oczywiście najlepiej by było to zdjęcie wykonane przez profesjonalnego fotografa, z zachowaniem kontroli nad światłem, perspektywą i kadrem. Zakładam jednak, że niewiele osób uda się do studia foto tym bardziej, że swoje profilówki lubimy zmieniać często i bez okazji. O czym zatem warto pamiętać, by zdjęcia profilowe na FB dobrze nas reprezentowały?

Oto 4 podstawowe zasady:

  1. Zdjęcia profilowe na FB powinny być dobrej jakości, ostre i wyraźne. Pamiętajmy o tym, że algorytmy kompresujące mogą zniszczyć jakość, dlatego warto wrzucać do sieci plik wcześniej odpowiednio zoptymalizowany.
  2. Zadbajmy o pozytywny przekaz, nikt nie lubi oglądać ponurych, źle kojarzących się zdjęć.
  3. Nie upiększajmy swoich zdjęć. Lepiej postawić na naturalność niż sztuczny idealizm. Nikt nie powinien mieć problemów z rozpoznaniem nas na zdjęciu.
  4. Poprośmy kogoś o zrobienie nam zdjęcia profilowego. Selfie mają to do siebie, że często zniekształcają wizerunek. Odległość między aparatem a obiektem w trybie portretowym powinna wynosić około 1 metra.

Bez względu na to czy nasza aktywność w mediach społecznościowych ma prywatny czy też zawodowy charakter, dobra prezentacja zachęca do nawiązania kontaktu z nami. W świecie mediów społecznościowych w którym wzajemnie interakcje budują sieć powiązań, dobry wizerunek jest dużym atutem.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: