portret biznesowy kraków

Portret biznesowy

Bohaterem dzisiejszego wpisu jest portret biznesowy- zdjęcie które poza prezentacją wyglądu osoby może zawierać olbrzymi potencjał wizerunkowy. Prawdopodobnie dlatego jest ulubioną formą fotograficzną zarówno wśród liderów, jak i osób dopiero rozwijających ścieżkę swojej kariery zawodowej.

Portret biznesowy – co to takiego?

Wyjaśnijmy najpierw czym właściwie jest portret biznesowy. Można powiedzieć, że to forma prezentacji której zadaniem jest przedstawienie osoby w sposób profesjonalny i reprezentatywny w kontekście biznesowym. W odróżnieniu od klasycznych zdjęć portretowych, portret biznesowy jest bardziej złożoną formą. Pozwala bowiem na zaprezentowanie osoby nie tylko pod kątem jej cech fizjonomicznych, ale również osobowości, stylu, temperamentu, a nawet wyznawanych wartości.

Istotą każdego portretu fotograficznego jest przedstawienie osoby w interesującym ujęciu. Portret biznesowy również nie polega na oddaniu lustrzanego podobieństwa, bardziej na tworzeniu odpowiedniego wrażenia, zgodnego z naszą intencją i celem wizerunkowym.

Jaki wizerunek chcesz budować?

Portrety biznesowe oprócz prezentacji wyglądu fotografowanej osoby mogą wpłynąć na jej postrzeganie, wywołując u odbiorcy zdjęcia określony typ emocji i wrażeń. Wszystko za sprawą komunikacji niewerbalnej, języka gestów i spojrzeń mających wpływ na percepcję odbiorcy. Przykładowo, dzięki otwartej mowie ciała, przyjaznej i niewymuszonej mimice portret biznesowy może ocieplić wizerunek, wzbudzić sympatię i podnieść poziom zaufania. Z kolei np. zdjęcie przedstawiające osobę z władczej perspektywy buduje formalny dystans i utwardza jej wizerunek „twardego i nieustępliwego” gracza.

Siłę oddziaływania portretu biznesowego może dodatkowo wzmocnić odpowiednie światło, sceneria czy chociażby przemyślane wykorzystanie dodatków. Dzięki temu zdjęcie może nabrać większej głębi, podkreślić osobowość i charyzmę fotografowanej osoby, rzucić światło na zakres jej kompetencji etc. Portret biznesowy to pojemna forma, którą można wykorzystać w niezwykle kreatywny sposób.

portret biznesowy

Portret biznesowy w działaniach marketingowych

Fotografia wizerunkowa stała się popularnym narzędziem wykorzystywanym do działań marketingowych, wspierania komunikacji biznesowej, działań z zakresu PR. Potencjał ten może być szczególnie przydatny dla osób i firm aktywnych online. Budowanie wizerunku firmy w profesjonalny sposób, wzmacnianie relacji z klientem poprzez otwartą komunikację wizerunkową, w każdym z tych działań portrety biznesowe będą przydatne i użyteczne.

Portret biznesowy znajduje również zastosowanie w działaniach offline’owych. Wszelkiego typu prezentacje, publikacje czy występy publiczne tworzą okoliczności do posługiwania się profesjonalnym portretem biznesowym w charakterze – dosłownie- osobistej wizytówki.

Portret biznesowy – osobista wizytówka

Siłą portretu biznesowego jest przede wszystkim jego unikalny charakter. Każdy człowiek posiada niepowtarzalną kombinację cech osobowości i walorów fizjonomicznych. Ujęte w ramach kreacji fotograficznej stworzą mocny, spójny obraz. Dobry portret biznesowy może więc stać się doskonałą osobistą wizytówką, wspierać komunikację w social media i sprawić, że będziemy rozpoznawalni.

Wizerunek lidera w portrecie biznesowym

Portret biznesowy to forma lubiana przez osoby pełniące w firmach funkcje przywódcze, liderów, członków zarządu czy managerów. Jaki powinien być wizerunek lidera w portrecie biznesowym? Wszystko zależy oczywiście od celu wizerunkowego. Jednak posługując się pewnym uogólnieniem, wizerunek lidera powinien eksponować te cechy, z którymi inni utożsamiają jego sukces.

Nowoczesny lider to charyzmatyczny przywódca. Człowiek z pasją i energią, pozytywny, otwarty a jednocześnie konsekwentny. Zestaw takich cech może zostać „przetłumaczony” na język fotografii, budząc u odbiorców szacunek i podziw, a jednocześnie tworząc u nich pozytywne wrażenie.

Portret biznesowy dla freelancera

Portret biznesowy dla freelancera, czy osoby dopiero co wchodzącej na ścieżkę kariery zawodowej, będzie posługiwał się tym samym językiem skojarzeń. Profesjonalizm, otwartość czy pozytywne nastawienie zrobią dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy, pomogą zbudować solidny wizerunek marki osobistej i przyciągną uwagę innych.

portret biznesowy

Portret biznesowy w 3 krokach

Przepis na dobry portret biznesowy to proces na który składają się 3 etapy.

  1. Punktem wyjścia jest określenie głównych założeń prezentacji. Portret biznesowy może wspierać kreowanie wizerunku od podstaw. Może również zmieniać wizerunek już istniejący, ocieplając go lub mocniej podkreślając np. cechy przywódcze. Kiedy już zdefiniujemy priorytety wizerunkowe, należy zastanowić się nad szczegółami dopełniającymi ten obraz.
  2. Stylizacja, ubiór i dodatki, czy choćby zestawienie kolorów będą odpowiedzialne za estetykę i styl. W większości sytuacji najlepiej postawić na klasyczną elegancję. Czasem lepiej sprawdzi się swobodna, lecz wciąż elegancka nonszalancja w casual’owym wydaniu. Świetnym pomysłem jest wykonanie portretu biznesowego w stylizacji narzucającej wyraźne skojarzenia z wykonywanym zawodem (toga, fartuch lekarski etc.)
  3. Trzecim etapem budowania koncepcji portretu biznesowego jest wybór scenerii- miejsca i tła. Możliwości jest całkiem sporo. Zdjęcie osoby siedzącej przy eleganckim biurku, z biblioteczką wypełnioną fachową literaturą w tle to klasyka portretu biznesowego. Zdjęcie uśmiechniętego lekarza w przestrzeni gabinetowej zna każdy z nas. Podobnie jak lifestyle’owe zdjęcia z laptopem w ciekawej przestrzeni outdoor’owej, lub fotografie z efektownymi wieżowcami w tle. Tło portretu może być również zupełnie neutralne. Wiele indywidualnych portretów biznesowych wykonywanych jest w studio, najczęściej na białym lub czarnym tle.

Pomysły na portret biznesowy mogą być naprawdę różne. Ich wspólnym mianownikiem powinna być profesjonalna, wyrazista prezentacja, zgodna z wizerunkiem i wartościami firmy lub marki.

portret biznesowy

Ile kosztuje portret biznesowy?

Ile kosztują biznesowe zdjęcia portretowe? To zależy. Koszt sesji zdjęciowej uzależniony jest od kilku czynników i uwzględnia oczekiwania/ specjalne wymagania klienta. Dodatkowe elementy mające wpływ na koszt sesji portretowej to między innymi udział wizażystki/ stylistki, wynajem specjalnej lokalizacji na realizację sesji zdjęciowej czy specjalne wymagania co do postprodukcji. Dlatego każda sesja portretowa wymaga indywidualnych ustaleń.

Portret biznesowy Kraków

Jeśli interesuje Państwa portret biznesowy w Krakowie, na sesję portretową możemy umówić się niemal z dnia na dzień.
Zachęcam do kontaktu, w trakcie którego porozmawiamy o Państwa potrzebach wizerunkowych, ustalimy plan działania i szczegóły sesji.

Więcej informacji o sesjach indywidualnych, jak również sesjach dla firm na stronie Sesja zdjęciowa.