Pierwsze wrażenie

Jeszcze niedawno kreowanie profesjonalnego wizerunku było przywilejem osób pracujących na wysokich, korporacyjnych stołkach. Dziś większość firm przykłada dużą wagę do kwestii związanych z wizerunkiem. Dlaczego jest to takie ważne i jak możesz wzmocnić wizerunek swojej firmy w oczach klienta? Zasada jest prosta, skuteczna i uniwersalna.

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Zapewne doskonale wiesz, jak istotne jest pierwsze wrażenie w budowaniu relacji biznesowych. Spotkanie z potencjalnym klientem to nie tylko możliwość przedstawienia oferty, ale również szansa dobrej autoprezentacji. Trzeba ją mądrze wykorzystać, ponieważ nie ma czegoś takiego jak “drugie wrażenie”.

Podobno kluczowe są pierwsze 3 minuty. W tym czasie jesteśmy w stanie zebrać o swoim rozmówcy wszystkie niezbędne informacje. Jeśli przeważają  pozytywne odczucia, łatwiej nam nawiązać z tą osobą relacje biznesowe.

W kontakcie przez internet budowanie więzi biznesowych jest utrudnione. Brak czynników emocjonalnych, wynikających z relacji interpersonalnych wymusza nieco inne podejście. Mamy też znacznie mniej czasu. Internauta odwiedzający naszą stronę potrzebuje maksymalnie 7 sekund na ocenę i podjęcie decyzji. Trzeba więc działać błyskawicznie.

Pierwsze wrażenieBudowanie relacji biznesowych

Prawdziwe relacje w biznesie tworzą się między ludźmi. Dotyczy to również internetu. Właśnie dlatego od pewnego czasu w okienkach live chat’ów banków, sklepów i punktów informacyjnych pojawia się imię, nazwisko i zdjęcie osoby z którą właśnie “rozmawiamy”. Osobisty kontakt jest bardziej angażujący i w efekcie- skuteczny. Anonimowy bot, jakkolwiek doskonały by nie był, wciąż nie potrafi zastąpić nam drugiego człowieka.

Popularność zakładek typu „o nas” na stronach firmowych jest kolejnym dowodem, że ta strategia działa. Czy wiesz, że są one drugą po “cenniku”, najczęściej odwiedzaną podstroną w firmowych serwisach www?

Jak zrobić dobre, pierwsze wrażenie?

Skoro wiesz już „dlaczego”, pozostaje pytanie „jak”. A więc jak zrobić dobre wrażenie na osobach, które po raz pierwszy odwiedzą Twoją stronę? Co zwiększa Twoje szanse w sytuacji, gdy do dyspozycji masz zaledwie kilka sekund?

Daj swoim potencjalnym klientom to, czego od Ciebie oczekują – profesjonalizm i poczucie bezpieczeństwa. Niech to będzie miłość od pierwszego wejrzenia. Opis Twoich kompetencji, lista sukcesów, czy podkreślenie unikatowego charakteru usług są oczywiście ważne. Jednak w pierwszej kolejności wzrok skupi się na zdjęciach. Ich rola w budowaniu pierwszego wrażenia jest nieoceniona.

Jeśli dodatkowo zadbałeś o czytelność komunikatu, Twoje szanse rosną. O komunikatach w fotografii wizerunkowej napiszę już niebawem.

Menu