zdjęcia na linkedin

Zdjęcia na LinkedIn

Profesjonalne zdjęcia na LinkedIn – obok portretów biznesowych i zdjęć do CV – są najbardziej popularnym rodzajem fotografii biznesowej. Wiele firm i osób zainteresowanych wykonaniem sesji biznesowej wskazuje zdjęcia do LinkedIn na pierwszym miejscu listy swoich potrzeb. W dzisiejszym poście spróbuję ustalić, dlaczego charakterystyczne, okrągłe headshoty znane doskonale ze ścian LinkedIn robią dziś taką furorę. Podpowiem także, jak powinno wyglądać wizytówkowe zdjęcie publikowane w portalach biznesowych. Zapraszam do lektury.

LinkedIn – numer 1 w świecie biznesu

Wśród wielu portali i mediów społecznościowych o charakterze biznesowym, LinkedIn od lat cieszy się pozycją lidera. O jego popularności świadczą liczby. Będący własnością giganta z Redmond portal dostępny jest w 22 językach i zrzesza ponad 740 milionów użytkowników z przeszło 200 krajów.

Swym profilem LinkedIn jest najbardziej zbliżony do mediów społecznościowych. Jednak w odróżnieniu od rozrywkowego Facebook’a czy Instagrama, zdołał wypracować cechy portalu łączącego mechanikę social media z poważnym sznytem biznesowym. Na LinkedIn często dzieją się poważne rzeczy i choć nie brakuje tam również lżejszych tematów, osoby szukające scrollowanej rozrywki omijają go szerokim łukiem. Chętnie natomiast jest LinkedIn współtworzony przez firmy i osoby aktywne zawodowo, szukające nowych kontaktów i możliwości.

zdjęcia na linkedin

Wartość LinkedIn w postpandemicznej rzeczywistości

LinkedIn funkcjonuje od 2003 roku, notując sukcesywne wzrosty. Zainteresowanie portalem znacząco wzrosło w trakcie pandemii, a w postpandemicznym świecie wznoszący kurs został utrzymany. Ponieważ coraz więcej prac ma charakter hybrydowy lub zdalny, media społecznościowe pozwalają podtrzymywać ciągłość komunikacji i efektywnie budować nowe relacje. Do tych celów LinkedIn w środowisku biznesowym nadaje się doskonale. Pielęgnowany, wysokiej jakości profil zawodowy na LinkedIn jest dziś ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Konta na LinkedIn – indywidualne i firmowe

Na LinkedIn funkcjonują dwa rodzaje kont – indywidualne i firmowe. Konta indywidualne skupiają się na karierze zawodowej jednostki, budowaniu marki osobistej i nawiązywaniu kontaktów zawodowych. W ramach konta indywidualnego można aktywnie prowadzić swoje resume zawodowe, chwaląc się kolejnymi osiągnięciami, umiejętnościami czy wykształceniem.

Celem konta firmowego jest reprezentowanie organizacji w środowisku biznesowym, kształtowanie jej wizerunku, promowanie produktów i usług, jak również wspomaganie procesu rekrutacji. Konto firmowe na LinkedIn oferuje możliwość korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i rekrutacyjnych, które wspierają rozwój biznesu i zarządzanie zasobami ludzkimi.

Czy warto założyć profil na LinkedIn?

Wielu profesjonalnych trenerów zawodowych zgodnie uważa, że aktywne korzystanie z LinkedIn to nie tylko szansa dla osób aktualnie szukających pracy, ale przywileje i możliwości dla wszystkich aktywnych zawodowo. Na LinkedIn warto być choćby po to, by śledzić wszystko co dzieje się w naszym zawodowym otoczeniu. Samo założenie konta nie obliguje do aktywności społecznościowej. Dość powiedzieć, że zdecydowana większość użytkowników to bierni obserwatorzy.

Jeśli już zdecydujemy się założyć profil na LinkedIn, warto wykorzystać wszelkie dostępne narzędzia, dzięki którym prezentacja naszej firmy lub marki osobistej będzie wyglądać profesjonalnie. Jednym z najważniejszych elementów takiej prezentacji są elementy wizualne, grafiki i zdjęcia.

Profesjonalne zdjęcia na LinkedIn

Jeszcze kilka lat temu na LinkedIn nie przywiązywano zbyt dużej wagi do zdjęć. Wiele profili firmowych i osobistych obfitowało w fotografie, których memicznym symbolem stały się… zdjęcia profilowe z drogich wakacji pod palmami. Obecnie w profilach LinkedIn przeważają profesjonalne portrety. Ponoć za najdroższe zdjęcie profilowe na LinkedIn zapłacono… 1000 $. Dokładnie tyle kosztował „headshot”- zdjęcie głowy.

Oczywiście, dobre zdjęcie profilowe to nie tylko zdjęcie głowy czy twarzy. W przeciwnym wypadku wystarczyłby zwykły selfiak z telefonu. Istnieją jednak powody, dla których poważne firmy inwestują w dobrej jakości, profesjonalne zdjęcia na LinkedIn.

zdjecia do linkedin 01

Dlaczego profesjonalne zdjęcia na LinkedIn są tak ważne?

Dlaczego profesjonalne zdjęcia na LinkedIn są tak ważne? Najpewniej dlatego, że dzięki nim wyglądamy profesjonalnie w otoczeniu innych profesjonalistów. Potencjał profesjonalnego zdjęcia profilowego, dzięki któremu możemy zrobić na innych dobre, pierwsze wrażenie jest trudny do przecenienia.

W czasach w których większość kontaktów biznesowych inicjowana jest przez Internet, zdjęcie profilowe pełni rolę osobistej wizytówki. Im bardziej profesjonalnie potraktujemy tę prezentację, tym lepiej będziemy postrzegani przez innych.

Jakie cechy powinno mieć profesjonalne zdjęcie na LinkedIn?

Jest kilka elementów definiujących „profesjonalne zdjęcie na LinkedIn„. Oto najważniejsze z nich:

Wysoka jakość techniczna

Zdjęcie na LinkedIn powinno być dobrej jakości technicznej, właściwie oświetlone, ostre i czytelne. A zatem, najlepiej wykonać je u profesjonalnego fotografa. Warto pamiętać, że dobrej jakości plik zdjęciowy wymaga jeszcze optymalizacji, by algorytmy automatycznie nie pogorszyły jego jakości. Polecany rozmiar zdjęcia na LinkedIn to kwadrat o wymiarach 400×400 px i rozdzielczości 96ppi.

Odpowiedni kadr

Ponieważ zdjęcie profilowe na LinkedIn jest niewielkich rozmiarów, dostępną przestrzeń warto odpowiednio zagospodarować. Centralnym elementem powinna być twarz, dzięki czemu odbiorca będzie mógł nas łatwiej zidentyfikować. W kadrze warto pozostawić trochę miejsca nad głową, a dolna krawędź powinna przebiegać nieco niżej linii opadających ramion. Pamiętajmy, że LinkedIn automatycznie przycina zdjęcia do kształtu okrągłego. Warto więc upewnić się, że kluczowe elementy zdjęcia profilowego są widoczne. Na szczęście moduł LinkedIn odpowiedzialny za wgrywanie zdjęć pozwala na ich ustawienie w odpowiednich proporcjach.

zdjecia do linkedin 02

Neutralne tło

Tło jest jedną z największych bolączek zdjęć publikowanych na LinkedIn. Z uwagi na mały rozmiar zdjęć profilowych, ich tła powinny być równomiernie oświetlone i neutralne. Najlepiej sprawdzają się zdjęcia na jednolitych tłach białym, szarym lub czarnym, dzięki ktorym cała uwaga odbiorcy skupia się na osobie na zdjęciu. Jeśli mimo wszystko zdecydujemy się na zdjęcie z niejednolitym tłem, powinno ono być rozmyte i odseparowane.

Temat tła do zdjęć na LinkedIn rozwijam jeszcze nieco niżej.

Profesjonalny wygląd

Publikując zdjęcia na LinkedIn nie powinniśmy zapominać o profesjonalnym wyglądzie. Mały rozmiar zdjęcia nie zwalnia nas z konieczności zadbania o odpowiedni ubiór, dodatki, fryzurę czy makijaż. Całokształt tworzy określony efekt i wpływa na wrażenie odbiorcy. To jak wyglądamy na zdjęciu profilowym powinno być dopełnieniem naszej specjalizacji, pozycji zawodowej etc.

Naturalny uśmiech

Ostatnim z elementów dobrego zdjęcia profilowego nad którym warto popracować jest odpowiednia ekspresja. Dowiedziono, że ludzie najsilniej utożsamiają się z pozytywnymi emocjami, dlatego naturalny uśmiech na zdjęciach od razu przyciąga wzrok. Oczywiście, nie jest to regułą, jednak mimo wszystko warto zadbać – jeśli nie o uśmiech, to przynajmniej o pozytywny, naturalny wyraz twarzy. Odpowiednia ekspresja może wyrażać znacznie więcej niż tylko otwartość, entuzjazm i pozytywne nastawienie. Dobre zdjęcia mogą również akcentować pewność siebie i zdecydowanie, a nawet podkreślać siłę i charyzmę przywódcy, bez budowania niepotrzebnego dystansu.

zdjecia na linkedin 02

Na jakim tle zdjęcia do LinkedIn wyglądają najlepiej?

Wielu moich klientów przychodzi na sesję zdjęciową z dylematem dotyczącym wyboru odpowiedniego koloru tła do zdjęć. W takich sytuacjach polecam jedyne, słuszne rozwiązanie. A mianowicie – wykonanie ujęć na różnych tłach. Dzięki temu klient wychodzi z sesji zdjęciowej „uzbrojony” w zestaw zdjęć na różne okazje i do różnych prezentacji.

Na jakim tle zdjęcia do LinkedIn wyglądają najlepiej? Najbardziej klasycznym, „bezpiecznym” tłem do zdjęć na LinkedIn jest tło w kolorze białym. Zdjęcia na białym tle mają tę przewagę, że są dość uniwersalne. Nieco mniej oczywistym, pośrednim rozwiązaniem są zdjęcia na tle w kolorze szarym. Z kolei fotografie na czarnym tle wymagają być może nieco odwagi, jednak to właśnie one najlepiej uwypuklają takie cechy jak osobowość i charyzma.

Zdjęcia na LinkedIn – kilka ciekawostek

LinkedIn jako profesjonalna platforma społecznościowa, kładzie duży nacisk na wysokiej jakości zdjęcia profilowe. Oto kilka interesujących spostrzeżeń dotyczących budowania wizerunku zawodowego na LinkedIn:

  1. Lepsze interakcje– profil z profesjonalnym zdjęciem notuje 21 razy więcej odwiedzin oraz 36 razy więcej wiadomości od innych użytkowników w porównaniu do profili bez zdjęcia.
  2. Pierwsze wrażenie– ludzie wyrabiają sobie zdanie na temat osoby w ciągu pierwszych 7 sekund spotkania. Na LinkedIn pierwsze wrażenie pochodzi ze zdjęcia profilowego, co czyni je kluczowym elementem w budowaniu profesjonalnego wizerunku.
  3. Profesjonalizm– zdjęcia profilowe wykonane przez profesjonalnych fotografów zwiększają postrzeganie osoby w kategoriach profesjonalizmu i wiarygodności. Profesjonalne zdjęcie może zwiększyć szanse na znalezienie pracy i wspierać budowanie sieci kontaktów .
  4. Uśmiech i kontakt wzrokowy– uśmiechnięte zdjęcia przyciągają więcej uwagi i budują pozytywne wrażenie. Ludzie postrzegają osoby uśmiechnięte jako bardziej przyjazne i kompetentne.
  5. Tło i oświetlenie– neutralne tło i dobre światło są kluczowe dla jakości zdjęcia profilowego. Zbyt rozpraszające tło lub słabe oświetlenie mogą negatywnie wpłynąć na odbiór.
  6. Aktualność– zdjęcie na LinkedIn powinno być aktualne. Zdjęcia sprzed wielu lat mogą wprowadzać w błąd i budować negatywne wrażenie, gdy spotkamy się z kimś osobiście.

Źródła:

  1. LinkedIn Help – Your Profile Photo
  2. Forbes – How To Make A Great First Impression
  3. The Balance Careers – How to Take a Professional LinkedIn Photo
  4. LinkedIn Blog – The Perfect LinkedIn Profile Photo
  5. Business Insider – What makes a great LinkedIn photo

Sesje firmowe na LinkedIn

Sesje firmowe na LinkedIn cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Spójny wizerunek pracowników reprezentujących firmę w mediach społecznościowych to kluczowy element budowania uporządkowanego wizerunku profesjonalnej marki. Dlatego warto zorganizować sesję zdjęciową na LinkedIn dla całego zespołu. Dzięki temu wszystkie headshoty będą wykonane w tym samym stylu.

zdjecia na linkedin 01

Zdjęcia na LinkedIn – nie tylko profilowe

LinkedIn to nie tylko zdjęcia profilowe. Profesjonalne fotografie mogą posłużyć nam przy okazji publikacji artykułów, raportów, ankiet, zapowiedzi wydarzeń czy postów rekrutacyjnych. Do takich celów świetnie nadają się zdjęcia sytuacyjne, zdjęcia portretowe indywidualne i grupowe, czy chociażby fotografie z firmowych eventów. Publikacje ze zdjęciami czy grafikami notują ponad 95% więcej interakcji CTA niż ich tekstowe odpowiedniki. Tak samo jest na Facebook’u czy Twitter’ze.

Sesja zdjęciowa na LinkedIn w Krakowie

Budowanie wizerunku firmy lub marki osobistej na LinkedIn to odpowiedzialne zadanie. Dbałość o profesjonalny wizerunek to wyznacznik wysokiej kultury biznesowej, dzięki której nie tylko zrobisz dobre wrażenie, ale także wyróżnisz się na tle innych. Jeśli Ty lub Twoja firma potrzebujecie profesjonalnych zdjęć, chętnie podejmę się wykonania sesji na LinkedIn. A jeśli jesteście z Krakowa lub okolic, możemy to zrealizować szybko i sprawnie.

Oferuję sesje zdjęciowe w studio, a także sesje zdjęciowe z dojazdem do siedziby firmy na terenie całej Polski. Zapewniam niezbędne tła i oświetlenie, dzięki którym mogę zrealizować świetne zdjęcia na LinkedIn w Twoim biurze, salce konferencyjnej czy hali.

Zdjęcia z sesji można wykorzystać nie tylko na LinkedIn. Biznesowe headshoty świetnie nadają się również do publikacji na Facebook, Instagram, Twitter, komunikatorach typu Zoom czy Teams, w badge’ach i stopkach e-mail. Jeśli szukasz pracy, możesz również umieścić je w swoim CV, dzięki czemu zyskasz kilka dodatkowych punktów u rekrutera.

Masz pytania? Zapraszam do kontaktu.

Dariusz Kempny – fotograf biznesowy
tel. 503 950 939
info@dariuszkempny.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: