zdjęcia profilowe

Zdjęcia profilowe

Zdjęcia profilowe to swego rodzaju wizytówka którą posługujemy się na profilach społecznościowych. Mimo niewielkich rozmiarów obrazek umieszczony w profilu Facebook, LinkedIn czy Twitter ma duże znaczenie. Takie zdjęcie powinno być czytelne i aktualne. Osoby odwiedzające Twój profil nie powinny mieć problemu z rozpoznaniem Cię na zdjęciu profilowym, ponieważ tylko wtedy zechcą podjąć kontakt.

Jak kształtować swój wizerunek w social media?

Jeszcze kilka lat temu social media pełne były awatarów pod którymi kryły się konkretne osoby. Dziś komunikacja w Internecie ma dużo bardziej otwarty charakter a zdjęcia profilowe są wizerunkową wizytówką. Pomagają w identyfikacji i zachęcają do podjęcia kontaktu, w tym również kontaktów o charakterze zawodowym. To wystarczający powód dla którego warto mieć profesjonalne zdjęcie profilowe.

Oto krótka charakterystyka zdjęć w social media.

Jakie zdjęcie profilowe na Facebooku?

Facebook najczęściej wykorzystywany jest do celów rozrywkowych, towarzyskich i komunikacyjnych, jednak posiada też ogromny potencjał komercyjny. Z uwagi na jego popularność, zdjęcie profilowe na Facebooku powinno być odpowiednie zarówno do prywatnej, jak również zawodowej komunikacji. Nigdy nie wiadomo kto i w jakim celu odwiedzi nasz profil. Przyjazna, uśmiechnięta fotografia umieszczona w profilu osobistym sprawi, że osoby szukające kontaktu z nami chętniej go podejmą. Dobre, pozytywne zdjęcie jest zachętą i zaproszeniem.

zdjęcia profilowe

Jakie zdjęcie profilowe na LinkedIn?

Jeśli chodzi o zdjęcia profilowe wykorzystywane w mediach społecznościowych o profilu zawodowym, tu warto postawić na klasyczny, profesjonalny portret. Komunikacja w LinkedIn czy GoldenLine jest związana głównie z aktywnością zawodową. Warto zatem zdecydować się na taką biznesową fotografię profilową, która zostanie odebrana jako dobre, profesjonalne zdjęcie. Otwarta postawa, przyjazny wyraz twarzy, przemyślany ubiór, wszystko to jest wyrazem profesjonalizmu i kompetencji które za nami stoją.

Jakie zdjęcie profilowe na Sympatia?

Jeszcze inaczej powinno wyglądać zdjęcie na profilu towarzyskim czy portalu randkowym. W tym wypadku korzystamy z takich zdjęć, które zwrócą uwagę na naszą atrakcyjność wizualną, przyjazny charakter i otwartość w nawiązywaniu nowych znajomości. Zdjęcie profilowe na tego typu portalach powinno być jasne, a model/ modelka uśmiechnięci.

zdjęcie profilowe

Pomysł na dobre zdjęcie profilowe

Profesjonalne zdjęcie profilowe to nie tylko parametry techniczne. Zdjęcie wykorzystywane do celów wizerunkowych zawsze powinno być dostosowane do charakteru i miejsca publikacji. Fotografia dysponuję wieloma środkami wyrazu które można efektywnie wykorzystać w komunikacji wizualnej. Dlatego przed sesją biznesową zawsze warto wiedzieć gdzie i w jakiej formie chcemy wykorzystać zdjęcia. Jeśli skorzystamy z tej wiedzy, pomoże na to w osiągnięciu wyznaczonych celów.

Czy profesjonalne zdjęcie warto posiadać nawet wówczas, gdy z profili społecznościowych korzystamy tylko od czasu do czasu, głównie w celach rozrywkowych? Czy zwykłe zdjęcie ze smartfona nie będzie wystarczające? Oczywiście, że będzie.  Jednak im lepsze zdjęcie profilowe umieścimy, tym lepsza będzie jakość naszej komunikacji. Media społecznościowe bardzo często służą budowaniu trwałych relacji. Niektóre z nich mają wyłącznie charakter towarzyski, inne oparte są na relacjach zawodowych, światopoglądowych, gustach i upodobaniach. Jeśli zaczniemy budować je w sposób czytelny dla innych, możemy liczyć na wzajemność. Choćby dlatego zawsze w zanadrzu warto mieć choćby jedno dobre zdjęcie. 

Pierwszy wybór to najczęściej zły wybór

Jeśli na zdjęcie profilowe chcemy wybrać jedno z kilku dobrych zdjęć, dobrym pomysłem będzie zapytanie o poradę kogoś, kto zna dobrze nas i nasz wygląd. Okazuje się bowiem, że brak dystansu do własnego wyglądu sprawia, że samodzielnie nie jesteśmy w stanie wybrać swoich najlepszych ujęć. Kierujemy się subiektywnymi, niekoniecznie właściwymi odczuciami i ten brak odpowiedniej perspektywy może zaowocować niezbyt dobrą „profilówką”.

Podobnie bywa również w trakcie sesji zdjęciowych. Wielokrotnie zdarzało mi się że klient spośród zdjęć do finalnego retuszu wybierał ujęcia których sam jako fotograf bym z określonych względów nie wybrał, pomijając zupełnie naprawdę znakomite portrety. Nie we wszystkim musimy się zgadzać, ale warto pozostać choćby trochę otwartym na sugestie kogoś, kto może spojrzeć na nas z boku. Przyda się trochę obiektywizmu.

Pogorszenie jakości zdjęcia – co jest przyczyną?

Co zrobić w sytuacji gdy zauważamy, że po publikacji zdjęcia profilowego wyraźnie pogorszyła się jego jakość? To bardzo częsty przypadek i wiele osób nie potrafi sobie z tym poradzić. Zanim podam prosty i niezawodny przepis warto wcześniej zrozumieć skąd ów problem się bierze. Otóż degradacja jakości zdjęć wynika z agresywnego działania algorytmów odpowiedzialnych za przetwarzanie zdjęć. Ponieważ ilość danych w Internecie zwiększa się w sposób lawinowy, jednym ze sposobów na zatrzymanie tej śnieżnej kuli jest wszechobecna optymalizacja. Zdjęcia, filmy i grafiki z racji swoich objętości mają tu najbardziej przechlapane. Im większy plik, tym bardziej agresywnie zostanie potraktowany przez algorytmy Facebooka, czy LinkedIn . W tym wypadku znaczenie ma zarówno waga jak i rozmiar zdjęcia.

profilowe 2

Zdjęcia profilowe w social mediach publikowane są najczęściej w formie miniatur, dlatego nie potrzebują dużych rozmiarów. Algorytm w zautomatyzowany, a więc pozbawiony kontroli sposób ścina z przesyłanego pliku wszystko co się da. Wskutek tego zdjęcie staje się rozmyte, przejścia tonalne wyglądają brzydko, bledną kolory i kontrast, pojawiają się nawet jakieś dziwne plamy. Nieco mniejszej degradacji poddawane są zdjęcia z telefonu, ponieważ one optymalizowane są już systemowo w samym smartfonie. O wiele gorzej ma się sytuacja w przypadku profesjonalnych zdjęć od fotografa, które mimo znakomitej jakości plików wyglądają po prostu źle. Paradoksalnie- zdjęcia profilowe im lepszej jakości przed publikacją, tym gorsza może być ich jakość po publikacji.

Jak poprawić jakość zdjęcia profilowego?

Jak temu zaradzić? Przede wszystkim zdjęcia do publikacji w internecie muszą być odpowiednio przygotowane. Nie należy wrzucać do mediów społecznościowych zdjęć w wysokiej rozdzielczości i dużych objętościach. Maksymalny rozmiar pliku publikowanego w formie zdjęcia profilowego nie powinien przekraczać 1200 px na dłuższej krawędzi. Jeśli możemy jeszcze bardziej zmniejszyć plik np. do rozmiarów 400 x 400 px to warto to zrobić. Kompresja odbywa się wówczas pod naszą kontrolą i sami możemy określić czy jakość nas zadowala, zanim wrzucimy zmniejszone zdjęcia profilowe na Linked In czy Facebook. Warto równocześnie pamiętać, by ocena jakości pliku odbywała się w jego naturalnych rozmiarach, a więc bez „degradującego” powiększenia. Drugi parametr o którym należy pamiętać przygotowując zdjęcie do Internetu to rozdzielczość ppi (często określana jako dpi). Dla publikacji internetowych 96 ppi to wystarczająca wartość. Rozdzielczość 150 ppi i więcej stosujemy przede wszystkim do wydruków.

Dla wielu osób ten techniczny żargon jest trudny do przełknięcia. Właśnie dlatego zdjęcia z moich sesji zawsze przygotowuję w dwóch rozmiarach- pełnym i skompresowanym, dzięki czemu można je wykorzystać zaraz po sesji, bez konieczności szukania programu do skalowania.

profilowe

Jak zmniejszyć rozmiar zdjęcia?

Jeśli mamy niezoptymalizowany plik od fotografa lub z telefonu, przed publikacją w social media należy go zmniejszyć. Najlepiej nadają się do tego profesjonalne programy w stylu Photoshop, gdzie możemy kontrolować wszelkie parametry pliku, jego kompresję czy profil kolorystyczny. Alternatywą mogą być darmowe aplikacje internetowe typu Simple Image Resizer czy PicResize gdzie takich modyfikacji możemy dokonać szybko i wygodnie. A co najważniejsze, za darmo.

Pogorszenie jakości zdjęć w komunikatorach

Przy okazji tematu jakości zdjęć w social media warto wspomnieć również o przesyłaniu zdjęć za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Okazuje się, że wcale nie musimy niczego publikować, by nasze zdjęcia dostały się pod destrukcyjne działanie internetowych maszynek do mielenia. Szczególnie złą sławą cieszy się tu popularny Messenger, który bezkompromisowo niszczy jakość przesyłanych plików. Jeśli zależy nam na zachowaniu dobrej jakości, polecam przesyłać zdjęcia w formie załączników e-mail lub przez aplikacje służące transferowi dużych plików, jak chociażby popularny WeTransfer.

Gdzie zrobić dobre zdjęcie w Krakowie?

Gdzie zrobić dobre zdjęcie? Jeśli szukasz fotografa w Krakowie który wykona dla Ciebie profesjonalne zdjęcia wizerunkowe, zapraszam do kontaktu. Chętnie porozmawiam o Twoich oczekiwaniach wizerunkowych i wykonam fotografie zgodnie z Twoimi potrzebami. Najbardziej praktycznym i zarazem ekonomicznym rozwiązaniem jest wykonanie kilku zdjęć, które wykorzystasz później w różnych miejscach. Indywidualna sesja zdjęciowa to najlepsze rozwiązanie dla osób zainteresowanych profesjonalnymi zdjęciami do celów wizerunkowych, zdjęciami do CV itp.


Częste pytania

Co to są zdjęcia profilowe?

Zdjęcia profilowe to fotografie wykorzystywane głównie do celów identyfikacji w mediach społecznościowych, stopkach e-mail, komunikacji wewnętrznej etc.

Kiedy warto mieć profesjonalne zdjęcie profilowe?

W kontaktach towarzyskich w zupełności wystarczy zdjęcie typu selfie. Do kontaktów zawodowych zdecydowanie warto wykorzystywać profesjonalne zdjęcie profilowe.

Jak powinno wyglądać profesjonalne zdjęcie profilowe?

Biznesowe zdjęcie profilowe powinno być wykonane w profesjonalny sposób, na jednolitym tle, z poprawną perspektywą i dobrym światłem. Zdjęcie powinno być naturalne, budzące pozytywne odczucia.

Zdjęcie profilowe – gdzie w Krakowie?

Sesja indywidualna lub sesja firmowa w trakcie której wykonam dla Ciebie m.in. zdjęcia profilowe może odbyć się w studio fotograficznym lub w siedzibie Twojej firmy.

Ile kosztuje profesjonalne zdjęcie profilowe?

Zdjęcie profilowe to jeden z typów zdjęć wykonywanych podczas indywidualnych sesji zdjęciowych lub sesji firmowych. Zapraszam do zapoznania się z aktualną ofertą.