fbpx
fotografia eventowa

Fotografia eventowa

Fotografia eventowa to fotografowanie wydarzeń firmowych lub imprez kulturalnych, zarówno tych oficjalnych jak również zamkniętych imprez wewnętrznych. Profesjonalny reportaż fotograficzny stworzony podczas eventu oprócz walorów dokumentacyjnych ma również istotny potencjał marketingowy. Zdjęcia z eventów są materiałem wykorzystywanym do budowania wizerunku firmy lub marki w mediach.

Reportaże fotograficzne z imprez biznesowych, zdjęcia z wydarzeń kulturalnych i naukowych, fotografia sportowa – wszystko to zawiera się w pojęciu fotografii event’owej. Mamy tu kilka różnych form i jeden wspólny cel – podkreślenie profesjonalizmu organizacyjnego i wyjątkowej rangi wydarzenia.

Reportaże fotograficzne z eventów

Organizacja imprez wiąże się często z wieloma tygodniami przygotowań, realizacją dużej liczby zadań i dopracowaniem piętrzących się szczegółów organizacyjnych. Później przychodzi wybrany dzień, mija kilka godzin i… jest już po wszystkim. Następnego dnia właściwie nikt już o tym co się wydarzyło nie pamięta.

Aby wysiłek zainwestowany w organizację nie został skonsumowany w tak krótkim czasie, warto zadbać o właściwe utrwalenie wydarzeń. Profesjonalna fotografia to sposób na to, by o evencie mówiło się dłużej niż jeden dzień a szczegóły organizacyjne o które wcześniej zadbaliśmy z takim zaangażowaniem stały się trwałym znakiem jakości naszej firmy lub marki.

Zdjęcia z imprez biznesowych

Eventy biznesowe to wydarzenia organizowane najczęściej w celu usprawnienia komunikacji biznesowej. Biorą w nich udział liderzy, członkowie zarządu, kadra menadżerska, jak również szeregowi pracownicy firmy. Na oficjalne imprezy firmowe często zapraszani są również kluczowi partnerzy biznesowi, co usprawnia komunikację zewnętrzną, pozwala zacieśnić partnerskie relacje i w wielu aspektach ma wymiar strategiczny.

Jednym z bardziej popularnych eventów firmowych są tzw. dni drzwi otwartych. Dzięki temu każdy może „sprawdzić firmę od wewnątrz”, zrozumieć lepiej jej filozofię i wartości, a także poznać zalety wiążące się z pracą dla konkretnego brandu.

Eventy firmowe mogą mieć również charakter zamknięty. Imprezy pracownicze stanowią istotny wkład w budowanie sprawnej komunikacji w obrębie struktur firmowych. Mają również silny wymiar motywacyjny i integracyjny. Impreza firmowa pozwala budować wartościowe relacje z kadrą pracowniczą, wzmacnia jej poczucie identyfikacji z firmą i jej wartościami.

Zdjęcia z imprez biznesowych prezentują wizerunek firmy w pozytywnym ujęciu. Pokazują rozmach organizacyjny, podkreślają istotne wartości i kreują dobre relacje w obrębie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Są świetnym materiałem na stronę internetową, bloga firmowego i publikacje w kanałach social media. Stanowią wartość w zarządzaniu public relations i HR. Wykorzystywane są również w publikacjach medialnych i firmowych materiałach promocyjnych- katalogach i folderach.

fotografia eventowa

Imprezy team-buildingowe

Imprezy team-buildingowe mają zdecydowanie mniej formalny charakter, jednak reportaże z takich eventów również mają duży potencjał marketingowy. Firmowe wypady survivalowe, wyjazdy na quady i kajaki, popularne paintball, gokarty, czy escape-room’y wymagają aktywnego zaangażowania ze strony wszystkich uczestników wydarzeń. Obecność fotografa zwalnia uczestników z konieczności dokumentowania, pozwala również zatrzymać te chwile w profesjonalnych kadrach, co np. w niesprzyjających często warunkach oświetleniowych bywa trudne dla fotografa- amatora.

Dodatkową zaletą udziału zewnętrznego fotografa w imprezie team-building’owej jest pozbawione hierarchizacji spojrzenie na firmę i osoby ją tworzące. Dzięki temu fotografia eventowa z takich wydarzeń jest obiektywna i po prostu ciekawsza.

Zdjęcia z targów handlowych

Targi i wystawy handlowe to eventy organizowane w celu prezentacji możliwości i podkreślenia prestiżu firmy. Stanowią również świetne okoliczności do prezentacji nowych produktów i usług. Targi najczęściej mają charakter branżowy, gdzie firma prezentuje swój potencjał na tle otoczenia biznesowego. Targi są również dobrym momentem na pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych.

Zdjęcia z targów handlowych to nie tylko możliwość prezentacji atrakcyjnego stoiska, podkreślenia nowości ofertowych, czy utrwalenia dobrych relacji z gośćmi odwiedzającymi firmę na targach. Zdjęcia z targów mogą również subtelnie uwypuklić przewagę nad konkurencją biznesową. Zdjęcia z targów to świetny materiał marketingowy.

targi ślubne w krakowie fotograf

Zdjęcia z imprez sportowych

Zdjęcia z imprez sportowych to nie tylko klasyczna fotografia sportowa prezentująca zawodników w trakcie zmagań sportowych. Współczesne imprezy i wydarzenia sportowe organizowane są w otoczeniu biznesowym i wiążą się z udziałem ważnych sponsorów/ partnerów medialnych. Fotoreportaż z imprez sportowych powinien zatem prezentować możliwie szeroki kontekst, oprócz wydarzeń czysto sportowych podkreślać organizacyjny rozmach i prestiż związany z udziałem w evencie podmiotów strategicznych. Dla firm biorących udział w wydarzeniu istotne jest to, by fotografie eventowe w czytelny sposób eksponowały ich elementy brandowe- logotypy, plakaty, tablice informacyjne i inne materiały reklamowe. Profesjonalne zdjęcia z imprez sportowych mogą być również dodatkowym czynnikiem motywującym sponsorów do udziału w kolejnych wydarzeniach czy edycjach.

zdjęcia maratończyków w krakowie

Zdjęcia z koncertów i spektakli

Wydarzenia o charakterze artystycznym – biletowane koncerty i spektakle, czy otwarte pikniki plenerowe z udziałem znanych artystów mają prestiżowy charakter. Ów prestiż wiąże się najczęściej z uczestnictwem osób publicznych lub grup o rozpoznawalnej marce, lub specjalnym charakterem samego eventu – np. premierą nowej sztuki, promocją płyty, happeningiem itp. Zdjęcia z imprez tego typu są dla organizatora doskonałym narzędziem promocyjnym. Jeszcze długo po tym jak zgasną światła, zdjęcia są udostępniane i komentowane przez uczestników wydarzenia. Dla organizatora koncertu profesjonalna fotografia eventowa oznacza jeszcze większe zasięgi.

spektakl w nck kraków

Zdjęcia z konferencji i sympozjów naukowych

Naukowe meetingi, konferencje i sympozja oprócz istotnego integrowania środowiska są panelem wymiany cennych doświadczeń. Część merytoryczna z udziałem zaproszonych prelegentów, czy wybitnych autorytetów podnosi rangę wydarzenia. To kolejna, znakomita okazja do wykonania profesjonalnych zdjęć i promowania wydarzenia publikacją obszernego materiału zdjęciowego w kanałach komunikacyjnych organizatora – stronie, blogu i social media. Mniej oficjalne imprezy towarzyszące głównemu eventowi mogą poszerzyć reportaż o interesujące, backstage’owe kadry, nadając całej prezentacji mniej formalnego charakteru.

audytorium maximum uj zdjęcia

Fotografia eventowa w Krakowie

Fotografia eventowa w Krakowie rozwija się doskonale. Stolica Małopolski żyje wydarzeniami kulturalnymi na co dzień, a niebagatelna ilość podmiotów gospodarczych stale rezydujących w Grodzie Kraka znajduje przełożenie na częstotliwość odbywających się tu imprez firmowych. Popularność Krakowa w kwestii organizacji eventów firmowych można tłumaczyć również świetnym zapleczem. Miasto dysponuje nieograniczonymi możliwościami organizacji eventów w różnej skali (od dużych hal widowiskowo – sportowych typu Tauron Arena czy Ice Congress Centre po olbrzymią bazę obiektów hotelowych i restauracyjnych) i przestrzeni (obiekty zamknięte, imprezy plenerowe). Oczywiście sam Kraków ze swoim bogactwem kulturowym i historycznym jest dodatkową zachętą. Nic dziwnego, że pod Wawel tak chętnie ściągają firmy zainteresowane organizacją imprez i eventów.

fotografia biznesowa kraków

Fotografia eventowa- cennik

Fotografia eventowa to elastyczna forma której cena kształtowana jest przez kilka różnych czynników. Jeśli są Państwo zainteresowani indywidualną wyceną pracy fotografa podczas zbliżającego się wydarzenia, zapraszam do kontaktu. W zapytaniu warto uwzględnić ilość godzin pracy fotografa i oczekiwania co do materiału końcowego. Informacje te przyspieszą odpowiedź zawierającą wycenę usługi.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: