sesja biznesowa

Sesja biznesowa

Sesja biznesowa to ważna część każdej strategii wizerunkowej. Profesjonalne sesje foto zarezerwowane niegdyś dla największych firm, dziś są powszechnym i chętnie wykorzystywanym narzędziem komunikacji wizerunkowej. Pomagają przedsiębiorcom w kształtowaniu dobrego wizerunku, lub budowaniu go od podstaw.

Popularność sesji biznesowych wśród firm wynika w głównej mierze z dynamicznego rozwoju nowych mediów. W czasach gdy znacząca część kontaktów biznesowych odbywa się w Internecie, fotografie publikowane na stronie www, kanałach społecznościowych, reklamie czy w mediach mają istotny wpływ na postrzeganie firmy przez klientów i otoczenie biznesowe. Dla firm funkcjonujących w Internecie i mediach społecznościowych profesjonalny wizerunek stał się ważnym aktywem działalności.

Profesjonalna sesja biznesowa to sposób na to, by Twoja firma lub marka osobista prezentowała się doskonale.


bezos

„Twoja marka osobista to Twój wizerunek, a Twój wizerunek to Twoja marka osobista. Idą ramię w ramię”.

— Jeff Bezos, Amazon

Profesjonalna sesja biznesowa

Profesjonalna sesja biznesowa to zdjęcia pokazujące ludzi w ujęciu biznesowym. Schludny wygląd, otwarta mowa ciała, otoczenie budujące pierwsze skojarzenia u odbiorcy. Nie ma znaczenia czy ktoś jest wysokim, wysportowanym blondynem, czy filigranową brunetką. Znacznie ważniejsze jest ogólne wrażenie wywołane przed dobre zdjęcie.

Podczas sesji biznesowej jako fotograf skupiam się na tym, by pokazać każdą z osób w profesjonalny, przyjazny i spójny sposób. Biznesowa sesja fotograficzna pozwala zaprezentować nie tylko mocne strony wyglądu zewnętrznego, ale również podkreślić styl, profesjonalizm, charyzmę, otwartość i pozytywną energię. Sumą tych cech jest wizerunek profesjonalisty, a powstające w ten sposób portrety biznesowe są jego świetną wizytówką.

sesja biznesowa kraków

Sesja biznesowa – kto powinien się na nią zdecydować?

Profesjonalna sesja biznesowa to propozycja dla firm i osób chcących wykorzystać możliwości nowoczesnej komunikacji biznesowej. Dotyczy to każdej firmy lub marki osobistej, bez podziału na branże, zakres i skalę działalności. Korzyści z profesjonalnego wizerunku może czerpać zarówno osoba prowadząca lokalną działalność gospodarczą, jak również korporacja o globalnym zasięgu. Prezes zarządu, pracownik IT, trener personalny, czy absolwent szukający pierwszej pracy, każdy z nich powinien posiadać przynajmniej kilka profesjonalnych zdjęć.

Sesja biznesowa pozwala na wykonanie zdjęć przydatnych w różnych sytuacjach. Nigdy nie wiadomo, jakich kadrów będziemy w danym momencie potrzebować. Dlatego zawsze doradzam swoim klientom, by planując sesję zdecydowali się na kilka portretów biznesowych w różnych stylizacjach, zdjęcia profilowe czy sytuacyjne. Pozwoli to później swobodnie zarządzać własnym wizerunkiem i na pewien czas oszczędzi konieczności ponownego spotkania z fotografem.

Zdjęcia z sesji biznesowej – 10 głównych korzyści

Jakie korzyści dają zdjęcia z sesji biznesowej? Oto najważniejsze z nich:

  1. Tworzą tzw. pierwsze wrażenie, które w sposób trwały przekłada się na opinię na temat osoby lub firmy.
  2. Pomagają w budowaniu profesjonalnego, nowoczesnego wizerunku firmy.
  3. Usprawniają komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.
  4. Są przydatne w mediach społecznościowych. Przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie.
  5. Pomagają zbudować spójny i wiarygodny obraz organizacji.
  6. Są niezbędne do działań z zakresu marketingu i HR.
  7. Pomagają wyróżnić się w dzisiejszym, konkurencyjnym środowisku biznesowym.
  8. Są dobrym sposobem na zaangażowanie pracowników i budowanie relacji.
  9. To inwestycja w rozwój firmy, zwiększenie zysków i pozycji na rynku.
  10. Są najtańszą formą reklamy, pracującą na korzyść firmy lub marki przez 365 dni w roku.

Zdjęcia z sesji biznesowych – wiarygodność w komunikacji zdalnej

W czasach gdy kontakty biznesowe przeniosły się w dużej mierze do Internetu, profesjonalne zdjęcia zyskały status osobistych wizytówek. Osoby poszukujące nowych kontaktów, klienci i partnerzy biznesowi doceniają taką otwartą formę komunikacji. Profesjonalne zdjęcia z sesji biznesowej znoszą pierwszą barierę wynikającą z kontaktu zdalnego. Są też zachętą do podjęcia kontaktu w rzeczywistości.

Jak pokazują badania, znacznie łatwiej jest nam zaufać komuś, kogo możemy zobaczyć. Nic więc dziwnego, że na sesje biznesowe decydują się osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, jak chociażby adwokaci, doradcy podatkowi, radcy prawni, architekci, trenerzy, lekarze, fizjoterapeuci, konsultanci czy psychologowie. Dobre, przykuwające uwagę zdjęcie z pewnością wzbudzi zaufanie i ułatwi podjęcie pierwszego kontaktu.

zdjęcia dla firm w krakowie

Klasyczna czy nowoczesna? Jaka sesja biznesowa będzie lepsza?

Sesja biznesowa może być zrealizowana na wiele różnych sposobów. Przekaz płynący ze zdjęć biznesowych to informacje dla klientów i partnerów biznesowych kim jesteśmy i co sobą reprezentujemy. Dlatego przed sesją warto zastanowić się, jaki wizerunek chcemy stworzyć.

Największą popularnością cieszą się klasyczne sesje biznesowe. Dzięki nim możemy zaprezentować osoby reprezentujące firmę zgodnie z obowiązującym od lat kanonem wizerunku w biznesie. Klasyczna sesja biznesowa kojarzy się z profesjonalizmem i dobrym gustem. Na takie sesje najczęściej decydują się:

  • szefowie firm
  • prawnicy
  • lekarze
  • finansiści
  • menadżerowie
  • przedstawiciele handlowi
  • agenci ubezpieczeniowi

W ostatnich latach szczególną popularność zyskały sesje biznesowe w stylu casual. Taka przyjazna, otwarta, pozbawiona dystansu komunikacja wizerunkowa podkreśla niezależność i swobodę. Pozytywne, naturalne ujęcia tworzą wrażenia, z którymi odbiorca chce się utożsamiać. Ten rodzaj sesji to propozycja, z której chętnie korzystają:

  • artyści i twórcy
  • dziennikarze
  • psycholodzy
  • trenerzy personalni
  • pracownicy IT
  • osoby poszukujące pracy

Każda sesja biznesowa to okazja do wykonania różnego typu zdjęć, od formalnych po luźniejsze. Moi klienci bardzo chętnie korzystają z obu tych sposobności.

Jak przygotować się do sesji biznesowej?

Aby dobrze przygotować się do sesji biznesowej, najlepiej omówić z fotografem plan działania. Dzięki temu zyskamy więcej informacji, które pozwolą nam przygotować się do zdjęć w bardziej świadomy sposób. Sesje biznesowe to w dużej mierze podążanie przetartymi szlakami. Warto wykorzystać doświadczenie fotografa biznesowego i wziąć pod uwagę jego wskazówki dotyczące makijażu, fryzury, ubioru i dodatków. Trzeba również pamiętać, by przed sesją dobrze się wyspać i zarezerwować na zdjęcia odpowiednią ilość czasu. Pozytywne nastawienie do zdjęć to gwarancja udanej współpracy.

Na moim blogu mogą Państwo znaleźć kilka wpisów zwiążanych z przygotowaniem i organizacją firmowej sesji zdjęciowej. W szczególności polecam te trzy:

Firmowa sesja zdjęciowa – jak ją zorganizować?

Jak się ubrać na sesję zdjęciową?

Sesja zdjęciowa – 7 grzechów głównych

Gdzie najlepiej zorganizować sesję biznesową?

Gdzie najlepiej zorganizować sesję biznesową? Wybór miejsca zależy od charakteru zdjęć, dostępnych możliwości i kwestii natury organizacyjnej. Cztery najbardziej popularne opcje w mojej ofercie to:

  • sesja biznesowa w siedzibie firmy
  • sesja biznesowa w studio w Krakowie
  • sesja biznesowa w plenerze
  • sesja biznesowa coworkingowa

Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych rozwiązań.

Sesja biznesowa w siedzibie firmy

Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem (zwłaszcza w przypadku sesji wieloosobowych) są zdjęcia w siedzibie firmy. Sesja biznesowa w miejscu pracy pozwala na wykonanie zdjęć indywidualnych jak również zespołowych. Takie rozwiązanie jest wygodne dla pracowników i nie zaburza codziennego rytmu pracy firmy.

Zaletą sesji w siedzibie firmy jest możliwość wykonania różnego typu zdjęć. Począwszy od uniwersalnych ujęć na jednolitym tle (ściany lub specjalnej ścianki fotograficznej), po zdjęcia sytuacyjne pokazujące osoby w trakcie wykonywania codziennych obowiązków. Dodatkowo fotograf może wykonać zdjęcia siedziby firmowej czy elementów brandingowych, które również warto wykorzystać w późniejszych działaniach marketingowych.

Sesja biznesowa w studio foto

Drugim rozwiązaniem w przypadku sesji biznesowej są zdjęcia w studio. Sesje studyjne realizowane są najczęściej dla osób indywidualnych lub mniejszych grup zorganizowanych. Sesja biznesowa w studio wiąże się z koniecznością dojazdu (studio mieści się w centrum Krakowa).

W tym wypadku mam możliwość wykonania ujęć na jednolitym, jednokolorowym tle (z opcją wyboru koloru). Zdjęcia w studio pozwalają na większą kontrolę światła, dzięki czemu możemy popracować nad bardziej kreatywnymi portretami. Zdjęcia w studyjnym stylu są z pewnością najbardziej uniwersalną formą fotografii biznesowych.

Biznesowa sesja plenerowa

Kolejnym pomysłem na realizację sesji biznesowej są zdjęcia plenerowe. Wykonujemy je najczęściej w przestrzeni miejskiej, jak również w nieco bardziej subtelnym otoczeniu przyrody.

Atutem sesji biznesowej w plenerze jest możliwość wykonania zdjęć w ciekawych przestrzeniach, wykorzystania walorów światła naturalnego, jak również sam efekt w postaci nieszablonowych zdjęć.

Sesja coworkingowa

Sesja biznesowa w nowoczesnym biurze czy sali konferencyjnej nie jest zarezerwowana wyłącznie dla firm posiadających efektowne siedziby. Z pomocą przychodzi opcja sesji coworkingowej.

Przestrzeń coworkingowa, czyli inaczej „biuro na godziny” to szansa na wykonanie klasycznych zdjęć portretowych i sytuacyjnych, jeśli zdjęcia w siedzibie firmowej są z określonych względów niemożliwe. Przestrzenie coworkingowe są z reguły neutralne, więc ich wykorzystanie do sesji biznesowej nie jest problemem.

Po sesji – gdzie wykorzystać zdjęcia?

Przekrojowy materiał zdjęciowy z sesji biznesowej można w efektywny sposób wykorzystać w działaniach promocyjnych. Najbardziej popularne obszary eksploatacji to:

  • firmowa strona www – zakładki prezentujące zarząd i pracowników firmy, hierarchię, strukturę organizacyjną
  • blog firmowy – ilustracje postów eksperckich
  • profile social media Facebook, Linked In – zdjęcia profilowe, ilustracje wpisów, rolek i relacji
  • materiały marketingowe – reklamy, kalendarze, foldery
  • e-booki – ilustracje, oprawa graficzna
  • publikacje medialne – wywiady, artykuły sponsorowane, reklamy
  • wewnętrzne raporty firmowe
  • komunikacja wewnętrzna – identyfikatory, holdery

Ponadto zdjęcia z sesji biznesowych wykorzystywane są chętnie przez osoby szukające pracy w dokumentach rekrutacyjnych.

Ile kosztuje sesja biznesowa?

Każda sesja biznesowa uwzględnia wiele zmiennych, takich jak ilość osób, ilość zdjęć, charakter ujęć, pola eksploatacji itd. Wymaga to przygotowania indywidualnego kosztorysu w oparciu o dane przekazane przez klienta.

Jeśli są Państwo zainteresowani przygotowaniem kosztorysu sesji dla Państwa firmy, zapraszam do kontaktu.

Sesje biznesowe – Kraków, Małopolska, Śląsk

Jeśli interesuje Państwa profesjonalna sesja biznesowa w Krakowie, na zdjęcia możemy umówić się niemal z dnia na dzień. Fotografuję głównie na terenie Małopolski i Śląska. Dojazd w inne miejsca również nie stanowi żadnego problemu. Zachęcam do kontaktu w trakcie którego porozmawiamy o Państwa potrzebach wizerunkowych, ustalimy plan działania i szczegóły sesji.