fbpx
sesja kobieca

Biznesowa sesja kobieca

Biznesowa sesja kobieca zakłada ten sam cel wizerunkowy co sesja dla mężczyzny. Wizerunek współczesnej business woman to obraz kobiety silnej i zdecydowanej, konsekwentnie realizującej wyznaczone cele a przy tym wiernej własnym przekonaniom i wartościom. Z drugiej strony biznesowe sesje kobiece mają swój indywidualny sznyt. Elegancja i minimalizm poparte wdziękiem i urodą sprawiają, że fotografia biznesowa w kobiecym wydaniu jest jeszcze bardziej wyrazista.

Portret współczesnej business woman

Wiele osób słusznie twierdzi, że w biznesie od wyglądu ważniejsze są umiejętności i cechy charakteru. Empatia, umiejętności interpersonalne, intuicja, upór i determinacja – tych cech kobietom sukcesu z pewnością nie brakuje. Z drugiej jednak strony, profesjonalny wizerunek współczesnej business woman nie jest przeszkodą w prowadzonej działalności. Wprost przeciwnie, w wielu sytuacjach może być atutem ułatwiającym chociażby nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych.

Ktoś kiedyś mądrze powiedział, że „…kobieta wprowadza pierwiastek ludzki do brutalnego świata chłodnych kalkulacji i kanciastych męskich wartości. Przede wszystkim swą mądrość, świadomość i empatię, w pewnym stopniu również swój urok osobisty. Dzięki kobietom świat biznesu zyskuje znacznie więcej niż myślimy…” . I coś w tym chyba jest.

sesja-kobieca

Sesje zdjęciowe dla kobiet prowadzących własne biznesy

Na przestrzeni ostatnich lat również fotografia biznesowa rozwinęła się w dużym stopniu dzięki kobietom. To właśnie Panie w głównej mierze zainspirowały nas do tego, by z profesjonalnego, budzącego pozytywne emocje wizerunku uczynić wartość w biznesie. To właśnie kobiety prowadzące firmy lub rozwijające marki osobiste lepiej korzystają dziś z atutów fotografii wizerunkowej i chętniej umawiają się na sesje biznesowe.

Dlaczego właściwie potrzebujesz zdjęć biznesowych?

Jeśli prowadzisz biznes a Internet jest jednym z kanałów poprzez który docierasz do klientów, fotografie biznesowe są czynnikiem strategicznym w tej grze. Komunikacja na odległość, prezentacja produktu lub usługi w formie zdalnej jest obarczona ryzykiem, że odbiorca nie zaangażuje się wystarczająco mocno w to, co chcesz mu opowiedzieć. Zdjęcia biznesowe mają za zadanie zatrzymać jego uwagę i wywołać pozytywne wrażenia. Dzięki temu automatycznie wzrośnie jego ciekawość i zaangażowanie. A nawet jeśli tym razem nic od Ciebie nie kupi, to szansa że zapamięta Twoją ofertę rośnie właśnie dzięki zdjęciom.

O ten typ emocji – o wywołanie dobrego wrażenia- chodzi właśnie fotografii biznesowej. To jednak nie jedyny atut posiadania dobrych zdjęć. Podnoszą one również Twoją wiarygodność w sytuacjach, gdy kontaktujesz się z kimś na odległość. Twój klient dzięki zdjęciom wie z kim ma do czynienia, jak wygląda produkt i dzięki temu podczas zakupu lub zamówienia usługi ma poczucie komfortu i bezpieczeństwa. To zawsze wpływa pozytywnie na jego decyzje zakupowe.

Jeśli nie masz dobrych zdjęć to nie wiesz ile okazji przeszło Ci koło nosa. Od jednego z marketingowców w branży e-commerce usłyszałem kiedyś stwierdzenie „Spróbuj dziś coś sprzedać bez zdjęć, wyłącznie na słowo i obietnice. Powodzenia.”

zdjęcie biznesowe damskie

Zdjęcia z sesji – wizytówka kobiety sukcesu

Zdjęcia z biznesowej sesji kobiecej stwarzają o wiele więcej możliwości wykorzystania ich w różnorakich działaniach marketingowych. Fotografie z profesjonalnej sesji doskonale nadają się do publikacji na stronie internetowej firmy, w mediach społecznościowych, wpisach blogowych i gościnnych artykułach eksperckich publikowanych w formie tradycyjnej i elektronicznej. Wszędzie tam gdzie wizerunek może pozytywnie wpłynąć na relację z odbiorcą warto posługiwać się zdjęciami. W końcu wszyscy jesteśmy wzrokowcami.

Dobrym przykładem użyteczności zdjęć mogą być konta biznesowe w social mediach prowadzone przez popularne gwiazdy.

Zdjęcia kobiece w mediach społecznościowych

Zdjęcia są niewątpliwie świetnym materiałem do codziennych publikacji w mediach społecznościowych. Pozwalają utrzymać uwagę, ruch i zaangażowanie odbiorców. Z tego powodu konta gwiazd, celebrytek i wszelkiej maści influencerek każdego dnia zalewane są tysiącami różnych fotografii. Niestety, w tej regularności z czasem może pojawić się również poważne zagrożenie. Zdecydowana większość publikowanych zdjęć to przypadkowe, pozbawione czynnika kreatywnego selfie ze smartfonów, co dla odbiorcy z czasem staje się monotonne i pospolite. Jednym słowem – nuda. W takich okolicznościach istnieje ryzyko, że publikacje pozbawią komunikację wizerunkową profesjonalnego sznytu. A to może mieć dla właścicielki profilu katastrofalne skutki.

Aby tak się nie stało, warto wzbogacić ten przekaz większą ilością fotograficznych protein. A mianowicie – zdjęciami profesjonalnymi.

Profil Małgorzaty Kożuchowskiej na Instagramie

Posłużę się tutaj przykładem wzorowo moim zdaniem prowadzonego konta instagramowego aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej śledzonego przez ponad milion followersów (stan na lipiec 2022). Na koncie Pani Małgorzaty regularnie pojawiają się nowe publikacje będące miksem zdjęć prywatnych z fotografiami z oficjalnych sesji zdjęciowych. Dzięki takim proporcjom profil jest zadbany, ciekawy i nie traci ani przez chwilę swojego profesjonalnego charakteru.

mk
www.instagram.com/malgorzatakozuchowska

Taka strategia bez wątpienia wpływa na popularność – osoby śledzące profil aktorki są regularnie „dokarmiane” zdjęciami wywołującymi odpowiednie wrażenia estetyczne i emocjonalne. Stąd również jak sądzę bierze się regularny napływ nowych followersów. Nie należy oczywiście zapominać o tym, że Małgorzata Kożuchowska to aktorka popularna głównie dzięki rolom w serialach telewizyjnych. Z drugiej jednak strony Pani Małgosia niewiele ma w Polsce koleżanek po fachu, które w równie imponujący sposób zbudowały swą pozycję w mediach społecznościowych. W dużej mierze właśnie dzięki dobrym zdjęciom.

To tylko jeden z przykładów jak ważnym aktywem w działaniach marketingowych jest wizerunek. Profesjonalna, konsekwentnie prowadzona komunikacja wizerunkowa stanowi o tym, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Milion followersów to chyba całkiem niezły wynik? Na ten wynik zapracowało każde zdjęcie i każda sesja kobieca której efekty możemy podziwiać na wspomnianym profilu.

Sesja kobieca w nowoczesnym stylu

Skoro wiesz już co możesz zyskać dzięki zdjęciom, czas pomyśleć o sesji. Przy tej okazji dobrze jest już na wstępie zadbać o to, by sesja kobieca dostarczyła Ci zróżnicowany materiał zdjęciowy, od formalnych kadrów na jednokolorowym tle po swobodne, barwne zdjęcia w klimacie lifestyle’owym. Im lepiej przemyślisz własne potrzeby wizerunkowe tym bardziej użyteczne zdjęcia otrzymasz. Polecam więc, by przez sesją dokładnie omówić poszczególne pomysły. Pozwoli to zaplanować sesję zdjęciową w szczegółach. Jako fotograf jestem otwarty na Twoje sugestie a precyzyjne określenie potrzeb zawsze wpływa pozytywnie na organizację i przebieg zdjęć. Nowoczesna sesja kobieca to nie tylko styl samych zdjęć, ale również świadomość efektów jakie chcemy uzyskać.

Miejsce na sesję, klimat zdjęć który chcemy uzyskać, wszystko to również warto wcześniej ustalić. A później konsekwentnie, krok po kroku zrealizować.

Jak się ubrać na sesję kobiecą?

Jeśli nie wiesz jak się ubrać na sesję kobiecą to polecam Ci inny wpis na moim blogu, gdzie znajdziesz kilka bardzo praktycznych rad dotyczących klasycznych sesji biznesowych. Jeśli natomiast Twoja wizja wykracza poza klasyczny business look, potrzebujesz nieco innej stylistyki by podkreślić swoje atuty, skontaktuj się ze mną i opowiedz o swoich oczekiwaniach. Chętnie pomogę dobrać elementy ubioru pod kątem zdjęć jakie chcesz uzyskać. Czasem kilka drobnych sugestii w kwestii kolorystyki czy stylu może sprawić, że efekt będzie jeszcze lepszy niż sądzisz.

Jeśli sesja kobieca ma być zrealizowana dla Ciebie i Twojej wspólniczki biznesowej, zastanówcie się nad spójną koncepcją dzięki której będzie wyglądać jak zawodniczki grające w tej samej drużynie.

Make up i dodatki na sesję kobiecą w stylu biznesowym

Jeśli masz świadomość jak ważną rolę podczas sesji kobiecej pełni makijaż, to jestem przekonany że wiesz co z tym zrobić. Jeśli nie, odsyłam Cię do innego wpisu o makijażu biznesowym z którego dowiesz się o podstawowych cechach dobrego make up’u.

Zastanawiasz się jakie dodatki na sesję kobiecą w stylu biznesowym byłyby najlepsze? Nie będę tutaj specjalnie odkrywczy. Polecam szczególnie narzędzia i atrybuty które wykorzystujesz codziennie w swojej zawodowej aktywności. Nawet jeśli kolejne zdjęcie z laptopem lub telefonem nie będzie szczytem oryginalności, pozostanie zgodne z Twoim przekazem wizerunkowym. Zresztą szukanie oryginalności na siłę jest jeszcze gorsze niż jej brak. Może się okazać, że nie do końca wszystko przemyślałaś i zdjęcia wylądują w koszu. Jeśli chcemy eksperymentować, to warto dokładnie przemyśleć każdy pomysł.

Dzięki dodatkom sesja kobieca może zyskać nieco kolorytu, ale nie są one konieczne. Generalnie im mniej elementów pojawi się w kadrze, tym bardziej uwaga będzie skupiona na Twojej osobie. O to nam chodzi, prawda?

Biznesowa sesja kobieca w Krakowie

Dotarliśmy już do końca posta w którym chciałem zaprezentować Ci idee zdjęć biznesowych i sesji kobiecych, opierając się na własnych doświadczeniach. Kolejny krok należy do Ciebie. Jeśli marzysz o sesji kobiecej w stylu biznesowym lub po prostu potrzebujesz takich zdjęć by promować swoją firmę lub markę, skontaktuj się ze mną i pogadajmy o szczegółach.

Biznesowa sesja kobieca w Krakowie możliwa jest w każdy dzień tygodnia.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: