sesja biznesowa kraków

Sesja biznesowa dla firmy – czyli jak nie tracić kolejnych klientów

Sesja biznesowa dla firmy to inaczej mówiąc profesjonalna sesja fotograficzna o charakterze wizerunkowym. Jej celem jest wzmacnianie oblicza firmy, marki czy osoby w kontekście prowadzonych przez nią działań biznesowych.

Fotografia biznesowa znajduje szerokie zastosowanie w działaniach marketingowych. Zdjęcia mogą być doskonałym wsparciem zarówno w nawiązywaniu, jak również podtrzymaniu relacji z klientem.

Wpływ zdjęć biznesowych na postrzeganie firmy, marki lub osoby

Każda firma chciałaby w oczach swoich odbiorców uchodzić za zdrowy, tętniący życiem organizm. To jak jesteśmy postrzegani ma decydujący wpływ na jakość naszych relacji z innymi. Tego czy zechcą od nas kupować, współpracować z nami i wymieniać nas w gronie swoich najlepszych partnerów biznesowych? A może raczej będziemy dla nich przestarzałym skansenem, do którego powoli już nie warto zaglądać? Wszystko w tej materii zależy od nas samych.

Zdjęcia są jedną z najważniejszych składowych budowania nowoczesnego wizerunku firmy. Wpływ zdjęć biznesowych na postrzeganie firmy, marki lub osoby lepiej zrozumieć, stawiając się na chwilę w roli osoby odwiedzającej stronę, bloga czy profil w mediach społecznościowych.

sesja biznesowa kraków

Jak to wygląda z perspektywy odbiorcy?

…A więc wpisujemy w wyszukiwarce interesujące nas hasło i otwieramy pierwszą stronę w wynikach. Logo firmy i zdjęcie to pierwsze co przykuwa naszą uwagę. W tym momencie następuje etap podświadomej oceny pierwszych wrażeń. To “być albo nie być” w odniesieniu do witryny którą właśnie odwiedziliśmy. Jeśli fotografia wywołała u nas pozytywne odczucia to chętniej zapoznamy się z dalszymi informacjami. Jeśli zdjęcie było mało profesjonalne, jesteśmy znużeni i najczęściej porzucamy chęć dalszej eksploracji treści zawartych na stronie. Skądinąd, dzieje się tak nie tylko z powodu nadwyrężonego zaufania w stosunku do prezentacji (nieprofesjonalne zdjęcie= brak profesjonalizmu generalnie).

Otóż zdaniem psychologów jesteśmy na tyle mocno przebodźcowani otaczającą nas rzeczywistością, że potrzebujemy coraz więcej czasu by skupić na czymś umysł. To jest klucz – skupienie. W mediach społecznościowych coraz częściej stosowane są tzw. scrollstoppery, czyli grafiki lub animacje mające za zadanie zatrzymać nas choćby na chwilę na danej treści. Zdjęcie służy więc nie tylko temu, byśmy mogli się odpowiednio zaprezentować, ale doskonale sprawdza się w charakterze podtrzymania uwagi. Ludzie z natury są ciekawi tego, z kim mają do czynienia. To jeden z powodów dla których tak chętnie podglądamy innych w social media.

Pozytywne wrażenie – liczą się pierwsze sekundy

Pierwsze wrażenie to mechanizm natury psychologicznej, którego skuteczność została wielokrotnie potwierdzona. Jeśli w ciągu pierwszych kilku sekund nie wywołamy u naszego odbiorcy pozytywnego wrażenia, to najprawdopodobniej nie przyciągniemy jego uwagi na tyle mocno, by chciał on poznać inne nasze atuty. A skoro tylko jedno kliknięcie w smartfonie dzieli go od oferty konkurencji, nic nie jest w stanie zatrzymać go dłużej.

Wiele firm tak właśnie traci potencjalnych klientów. Świetna oferta, atrakcyjne ceny, dobre statystyki odwiedzin i właściwie wszystko powinno działać jak w szwajcarskim zegarku. Tymczasem klienci odwiedzają stronę i… uciekają z niej niczym powietrze z dziurawego balonu. W takich sytuacjach szukamy winy wszędzie wkoło, mijając często istotę problemu- bycie jednym z wielu w bezkresnej strefie anonimowości. Jeśli Twoja firma ma podobny problem, zastanów się nad jakością komunikacji wizerunkowej. Może warto pomyśleć o tym, by wyróżnić się na tle innych, przekuć słabe strony w pozytywne wrażenia, dać się poznać i wzbudzić zaufanie Twojego odbiorcy? Od tego naprawdę wiele zależy. Sesja biznesowa dla firmy i obszerne materiały do publikacji mogą być rozwiązaniem problemu.

sesja biznesowa

Sesja biznesowa dla firmy – zdjęcia w roli przynęty

Profesjonalne zdjęcia biznesowe są jak kolorowy spławik, który przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie. Oczywiście, same zdjęcia nie wystarczą by złapać “rybę”. Musimy mieć jeszcze ostry haczyk – atrakcyjną ofertę, która wywoła u odbiorcy chęć podjęcia dalszych działań. Również na tym etapie zdjęcia biznesowe mogą się okazać niezwykle przydatne. W wielu miejscach fotografia może wręcz zastąpić nużące opisy tekstowe, nadać naszej ofercie bardziej atrakcyjną formę wizualną, czy zwrócić uwagę na wartości dodane w obrębie naszej oferty.

Sesja biznesowa to jeden z wielu pomysłów na wzbudzenie zainteresowania, podniesienie wiarygodności i atrakcyjności w oczach odbiorcy. Dla każdej firmy publikującej materiały w internecie, zdjęcia biznesowe będą więc kluczowym narzędziem działań marketingowych.